Problem

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
44
jamtland
Skoter: LYNX COBRA ENDURO -96
MOTOR: Bytt till en 98-99as rotax 500
Problem:
Nu blir jag ta mig fanken knäpp.
Upptäckte här i veckan att bräslefiltret blir tomt, tänkte: bräslepump. prova me en annan men samma sak, primern tar soppa ovanför filtret och primar jag innan start så går den fint en stund på tomgång men dör av sen.
Choken är inställd och går lyfta lite lätt innan man känner att de blir motstånd.

Provade att plocka bort primer slangen å ville inte starta alls, men vid återmontage och start å ja höll 3000 varv så såg de ut som att bränsle strömmade i primerslangen. VARFÖR?
Det går att hålla den på högvarv en stund, men sen får man prima den å den går återligen som den ska några sekunder..
Nya stift och högra stiftet är ljussvart å lite fuktigt som de ska men vänstra är torrt och lite sotaktigt

Det är gasaren på variator sidan som inte vill gå!
Har provat me 583ans gasare och den fick fint på tomgången men flöda över. funderar på att återmontera dem och fixa överflödningen, även flytta över bestyckningen om det går!

FÖRSLAG??:mad::mad:
:hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
44
jamtland
Nybytt vakumslang, men MAG sidan går bra!
Måste va centrerat till förgasarfel på pto sidan!
Eftersom den funka bra me andra gasare
 
B

Biosteel

om du har nått litet hål i nån slang runt där så fyller väll inte vakum slangen sin funktion så börja med att felsöka de där.
 

zingo_112

Välkänd medlem
15 feb 2007
100
0
6
stöde
det är inte stop i motorn då där vakum slangen ska sitta det var det på min tog trykluften och blåste där sen har det funkat
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
44
jamtland
:ciao:
Motorn ä helt nyinsatt sen 2 veckor tebaka, och då användes endast ny slang vid monteringen!
Men de mystiska är att de funka bra me 583ans gasare utöver en strulande nålventil i ena gasaren.
blir svårt att testa me startgas också då den inte vill gå självmant på tomgången!
 

mrlove_boy

Aktiv medlem
12 mar 2005
88
0
6
44
jamtland
Jag bytte te VM38or idag och bestycka dem me 310/290 och 35 lågfart men måste gå ner te 30 då den låg på riktigt hög tom gång men annars svara de bra!
Så nåt tjing är det med ena gasaren på 34orna.
Lite småinställning nu bara sen ska de åkas :D