Profilmössa eller Buff??!!??

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
Tjena
jag kanske kan fixa en sorts mössa eller buff med broderat märke för en hyfsad kurs.
tänkte att en "Sävast skoterklubb"mössa var något vi kunde sälja som profilering i vinter.
priset om man köper 1 är just nu 100 för en buff ( mössa oklart) men om vi beställer 20-30 st kanske vi kan få ner priset lite iaf. (jag har bra kontakt med tillverkaren)

kanske vi kunde sälja för 150 eller liknande. inte mycket vinst men lite iaf.

vad tror ni?

Pelle

ps andra klubbar kanske är intresserade oxå? ds
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej,

Alla behöver ha något på huvudet när det är vinter... om vi dessutom kan profilera vår klubb så kanske inte vinsten är prioriterad.

Jag tycker personligen att det låter som en hållbar ide... kontakta mig via mail eller telefon så jag får ett underlag för beslut.


Ordf. Pierre
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
jag ska ringa hon som tillverkar och skaffa ett korrekt beslutsunderlag till dig, sen återkommer jag!
 

ojlind

Välkänd medlem
29 jan 2010
632
0
16
52
Sa Svartbyn
Jag vill ha en!!! Betalar gärna 150-200kr för en mössa!!
Om jag får lägga mig i design tycker jag den kan gå ner lite
över öron och nacke:)
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Gällande design och utformning... är inte en (buff) mångsidigast? den funkar ju både som mössa,pannband,halsduk mm.
En tanke jag har... är att den är svart som bas och ett tryck eller brodyr vilket som är billigast, med (Sävast skoterklubb) utan loggan.
Av egen erfarenhet så tror jag just svart funkar för skitiga skoterfingrar... som dom ibland blir av grillning och för vissa även skruvning.
Ordf. Pierre
 

LtNil

Välkänd medlem
3 nov 2008
563
0
16
Boden
S
Ä
V
A
SKOTERKLUBB
T

Vitt på svart eller blått tyg kanske? Om vi tar blått så ser det ut som skylten på sladden.
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Dina ideer behöver inte mina synpunkter ser jag nu... det blir mycket bra som du beskrev ovan (vit o blått)
Sen så blir det blåa väldigt klädsamt och matchande för min skoter....

Ordf. pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Hej Alla,
Jag har gett uppdraget till (Pelle) att beställa 20st (profil buffar) till att börja med.
Dessa kommer sedan att säljas enligt "först till kvarnen" principen, om det fortfarande
efter det finns en efterfrågan så beställer vi självklart mera... min tanke är att medlemmar köper
dessa till självkostnads pris vilket blir 150:- och för icke medlemmar 200:-
Jag lägger upp här när de finns hemma till försäljning.

Ordf. Pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Blir nog bra!
När vi är inne på profil grejjer, finns det skoterklubbs dekaler?
Gällande skoterklubbs dekaler... så kan du maila till vår kassör (ulf-nordqvist@telia.com) han kanske har kvar några

Ordf. Pierre
 

5900 l/c-95

Välkänd medlem
5 feb 2007
206
0
16
Boden
Kanon jag köper en direkt om jag får chansen!!! Bara jag vet när och var man köper den!! Klart man stödjer den bästa skoterklubben!!

S
Ä
V
A
SKOTERKLUBB
T
 
Last edited:

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Förvisso syns det nog bättre om du tänker på "klubbmärket"... men att finna en möss modell som faller alla i smaken känns långsökta.
Jag tror även användningsområdet är betydligt beredare av en buff... och för sådana som du som inte har packlåda
så tar den ofantligt liten plats i fickan... men om det även finns önskemål om mössor... visst kan vi fixa det också framledes.
Det viktiga är bara att det är självbärande ekonomiskt.

Ordf. Pierre
 

Savast

Välkänd medlem
1 feb 2010
290
0
16
Tror ni inte att en mössa syns bättre än en buff?? :(
Efter att ha begrundat hur jag uttryckte mig så kan jag konstatera att jag formulerade mig lite klumpigt.
Baretta.... det var ej min mening att trycka ner ditt förslag... jag ber om ursäkt om du uppfattade det så.
Saken är den bara att jag redan på eget bevåg gett order om buffrar...

Ordf. Pierre
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Nej faan, de e lungt.. :D

Allt som gör gott för klubben står jag bakom, buff eller mössa, boka en åt mig!