Nu kör jag igång med denna projekt tråd som jag tänkt så länge att lägga opp.
Projektet har gått sakta i och med skolan och så vidare, men har tagit fart igen när jag hittat lämpliga motorfästskruvar och fått lös de gamla motorkuddarna.
Har inte tagit så många bilder när jag hållit på men motorn har vart i och ur skotern flera gånger så lyckats ta några bilder nu i och med att jag dragit om kylarslangar och haft problem med att få igång han och så vidare.
Fick gå igenom motorn lite grann innan han kunde gå rent så att säga.
Men, så här har jag gjort!
Fick gå igenom motorn litet och bytt insug från dubbelgasare till enkel, fick också gå igenom oljepumpen så den fungerar klockrent den med nu, och ger olja som den ska.
Jag plockade lös de gamla motorkuddarna, kortade av ett par 50 mm M10 skruvar med ungefär 5 mm var och bultade fast motorn på Grizzlyns motorplatta.
Motorn i Grizzlyn för första gången, med dubbla förgasare.
Jag fattade ganska fort att det inte skulle gå använda TRA variatorn i Grizzlyn.
Motorn nu i Grizzlyn, med Rotax 464 insug, och nyrenoverad oljeinjektorpump. Motorn skulle inte klara utav att stå plattan med 90 hk, vevhuset skulle bara knäckas sönder.
Vattenpumpen, blir att slingra en slang till den från kylaren, skall även anordna cirkulation från toppen via ett T-rör, men även skall jag ha expansionskärlets slang komma ner här.
Dock inte mycket utrymme att jobba med... Tänk även på att ljuddämparen och avgasröret blir heta så måste tänka efter ordentligt hur jag ska gå till väga.
På höjden går det inte göra några kopplingar, får göra något enkelt.
Nå niin, så här blir det med den övre slangen från toppen efter termostaten, slangen är från en Everest 464, övre slang, finns ingen som helst slang modell som slår ut den här!
Skruvar fast motorn i chassit och linjerat allt och ser bra ut, bara att jobba med kylningen nu då :tongue1:
Något sähär skall det få bli med kylarslangen, får nog platts med två stycke t kopplingar ska du se.
Ljuddämparens ytterhölje blir inte så speciellt varmt, och om jag märker att något är på g så bockar jag ihop något värmeskydd, blir nog bra ska ni se
Oljeburken till slidmatningen blir nog bra här, bockningen i lådan bakåt sätet och tanken är ju som gjort för att vila burken här, kört motorn och oljan flödar bara fint! :amuse:
Projektet har gått sakta i och med skolan och så vidare, men har tagit fart igen när jag hittat lämpliga motorfästskruvar och fått lös de gamla motorkuddarna.
Har inte tagit så många bilder när jag hållit på men motorn har vart i och ur skotern flera gånger så lyckats ta några bilder nu i och med att jag dragit om kylarslangar och haft problem med att få igång han och så vidare.
Fick gå igenom motorn lite grann innan han kunde gå rent så att säga.
Men, så här har jag gjort!
Fick gå igenom motorn litet och bytt insug från dubbelgasare till enkel, fick också gå igenom oljepumpen så den fungerar klockrent den med nu, och ger olja som den ska.
Jag plockade lös de gamla motorkuddarna, kortade av ett par 50 mm M10 skruvar med ungefär 5 mm var och bultade fast motorn på Grizzlyns motorplatta.

Motorn i Grizzlyn för första gången, med dubbla förgasare.

Jag fattade ganska fort att det inte skulle gå använda TRA variatorn i Grizzlyn.

Motorn nu i Grizzlyn, med Rotax 464 insug, och nyrenoverad oljeinjektorpump. Motorn skulle inte klara utav att stå plattan med 90 hk, vevhuset skulle bara knäckas sönder.

Vattenpumpen, blir att slingra en slang till den från kylaren, skall även anordna cirkulation från toppen via ett T-rör, men även skall jag ha expansionskärlets slang komma ner här.

Dock inte mycket utrymme att jobba med... Tänk även på att ljuddämparen och avgasröret blir heta så måste tänka efter ordentligt hur jag ska gå till väga.

På höjden går det inte göra några kopplingar, får göra något enkelt.

Nå niin, så här blir det med den övre slangen från toppen efter termostaten, slangen är från en Everest 464, övre slang, finns ingen som helst slang modell som slår ut den här!

Skruvar fast motorn i chassit och linjerat allt och ser bra ut, bara att jobba med kylningen nu då :tongue1:

Något sähär skall det få bli med kylarslangen, får nog platts med två stycke t kopplingar ska du se.

Ljuddämparens ytterhölje blir inte så speciellt varmt, och om jag märker att något är på g så bockar jag ihop något värmeskydd, blir nog bra ska ni se

Oljeburken till slidmatningen blir nog bra här, bockningen i lådan bakåt sätet och tanken är ju som gjort för att vila burken här, kört motorn och oljan flödar bara fint! :amuse: