projekt mxz 550

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
hallon o blåbär!
tänkte dela med mej lite om vad som händer med skotern nu under sommaren,
ska lackas,tvättas,poleras o byta diverse grejjer.

hade tråkigt en kväll i april o började polera lite

efter nån minuts polering

tyckte det var så förbannat grisigt så lyfte ur motorn o tvättade

tur att motorn inte väger så mycket, funderat på att byta kolvar o lager osv med tanke på att skotern har gått runt 1080 mil men det får vänta :biggrin1:

efter ytterligare polering så börjar det ta sig :cheesy:

tyckte inte att det passade med gråa trailingarmar på en övrigt svart skoter så det fick bli till att lacka lite.

ryggen blev typ pajj förra vinter så det fick ta att bli lite högre styre till kommande vinter

tyckte inte om dekalerna så började ta bort de mesta

hemmagjort gasblock :biggrin1:

såg att stormarksmaskin hade fina priser på mattor så det får nog införskaffas en ny.
även ett dynbygge ska börjas på, blev djupt inspirerad av metsos bygga av dyna då jag själv haft planer länge på att efterlikna pro xr eller m8 dynan så nu ska det äntligen bli av..

ni får gärna komma med tips vart man kan köpa gasvajerförlängare och längre bromsslang, har tittat själv på ett par sidor men priserna varierar mellan 4-800kr på bromsslangen :dizzy:

update med lite mer bilder kommer senare ikväll :becky:

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
bara prova :)
har bara gjort grundliga poleringen än så länge jag också, massa små irriterande repor men ska prova att byta till annan trissa o lite olika medel så ska nog även dom försvinna:) lycka till med ditt projekt också :D

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
bara prova :)
har bara gjort grundliga poleringen än så länge jag också, massa små irriterande repor men ska prova att byta till annan trissa o lite olika medel så ska nog även dom försvinna:) lycka till med ditt projekt också :D
Haha Tack ska du ha:becky: Kanske sett min tråd? Har ju lite å göra :nerd:

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
tror att allt har jävlats nu, först tog färgen slut och behöver lägga ett lager till på avgassystemet, o nu när man väl skulle knäppa bilder på bla nypolerad variatorkåpa så tar batteriet slut i kameran =(
Lyckat!:cheesy: Vad använder du för färg på tex grenröret? Mitt blev inge vidare efter en vinter...

Blomdahl94

Välkänd medlem
6 sept 2008
1.322
0
16
Örnsköldsvik
köpte nån svart färg som skulle hålla för 800 grader så hoppas det håller :)
Körde med något för 600 grader själv. Det höll ju fint på pipa och burk men grenröret blev vitflammigt...
Hoppas det håller för dig! Ska väll testa någon bättre färg jag också ;) Hur många lager lackade du?

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
Körde med något för 600 grader själv. Det höll ju fint på pipa och burk men grenröret blev vitflammigt...
Hoppas det håller för dig! Ska väll testa någon bättre färg jag också ;) Hur många lager lackade du?
tror jag hann lägga 3 lager sen tog färgen slut, täckte dåligt som fan men kan vara det att jag tog korken från en annan burk som har bättre spridning, ska köpa en till burk så blir nog 5 lager totalt

mr.summit

Välkänd medlem
12 jun 2009
210
0
18
Malung
Skoterdelen.com har det du söker, har även mer saker en det som syns på nätet som kan vara användbara i ett sånt här projekt.

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
liten update.

oljeburken fick sej en grovtvätt då den var mer svart än vit
avgassystemet lackat och tog en kik på oljan i kedjehuset, full i metallspån..
öppnade upp o såg att kedjan var lite väl slak, kanske blir så när maskin inte servats på 6-700 mil =(
ska skölja rent med diesel innan nya oljan åker i,
passade även på att polera kåpan till kedjehuset =)

har länge haft planer på att bygga egen dyna men införskaffar istället en rev dyna o moddar i framkant så den passar,
gasvajerförlängare, bromsslang, handtag o handtagsvärmare ska beställas,
väntar på voltregulatorn då all el brann upp igen..

får ta en till update ikväll då man kanske knäppt lite mer bilder :)

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
nu har man satt kapen i pro x dynan så har äntligen börjat få dit den som jag vill, bilder kommer då den har fått nytt fint överdrag :)

milkmansracing

Välkänd medlem
14 feb 2010
280
0
16
hudiksvall
som bygget ser ut just nu..
slet ur boogie, matta, kedjehus o drivaxel. inväntar ny matta :)
så får väl passa på o putsa o byta lager medans man väntar..