Projekt Polaris 440-06

1Q440

Välkänd medlem
24 sept 2009
126
0
6
Lycksele
Hej. Under några veckors tid har jag fixat upp skotern. det är en iq 440-06 som jag har gjort om lite grann. Jag har lackat om huven och A-armarna. jag har satt dit en ny 440 mm matta, slirdrev, Har gått igenom motor och byt kolvar och packningar. Har även byt ut slit delar. variatorerna fixades upp och servades.
lägger upp bilder på projektet. Hoppas att ni gillar den!

Jag började med att ta bort huven och A-armarna från skotern. och få bort alla små delar som skulle lackeras. så som styrfesterna. lämnade in styrpaden för byte av färg. blev en gul färg som blev så lik som möjligt som till resten av sakerna som skulle lackeras. tog bort original dekalerna från huven, och gjorde egna dekaler istället..som ska sättas dit snart
Lämnade in sakerna på lilja skolan i Vännäs. killen som lackerade hette Jens person,och han går andra året på lackering. Jag ville göra något eget och jag bestämde mig för en gul färg på huv och A-armarna.

Huven och A-armarna har nu fått hem dom från lackering. Ska sätta dit dom. Hade lite problem att sätta dit några lager som skulle sättas på armarna. blev tvungen att låna en press som pressade in dom.
Visa bifogad bild 413

Styrpaden kom efter några dagar efter inlämning. blev bra tycker jag
Dekalerna gjordes av min bror. och han fick fria händer att göra dom. gjordes nästan som original men en annan stil. dekalerna kommer att sättas på så snart som möjligt. Mattan kom hem och har satt dit den nu så att det mattan är i bra skick i vinter. slirdervet sattes dit under kolv byutetVisa bifogad bild 416

Skotern blev mer och mer klar efter dag som gick. skruvade nästan alla kvällar som man var ledig på. efter alla timmar man har lagt ut den så blev den klar i helgen, så nu lägger jag upp slutresultatet. hoppas att ni gillar den.
Visa bifogad bild 417
Visa bifogad bild 420

Last edited:

RonnyK

Välkänd medlem
14 dec 2008
456
1
16
Malå
Svarta lyktor och gula SLPskidor så är den "komplett" ;)
Men fortfarande sjukt snygg som den är!

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
Sätt på en Skellefteå AIK dekal på den så är den komplett!! Kolla med dem om du kan få lite sponsring ; )

1Q440

Välkänd medlem
24 sept 2009
126
0
6
Lycksele
Undrar om någon har en bild på en skoterlyft så att jag får några ideer på hur jag ska bygga en.

Just nu så används en gammal baslåda så nu hade jag tänkt att bygga en annan
Visa bifogad bild 444

Last edited:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Angående lyft, så har jag sett att endel har tagit en pallbock och sedan svetsat dit ett "stödhjul" utan själv hjulet från en släpvagn, så att de kan reglera höjden.

Frän IQ!