Prowler 440 boggie problem

Masur

Medlem
7 dec 2011
6
0
1
Vilken typ av boggie är detta och vad ska jag göra för att få den att funka. Ni kan även meddela vilken typ av skoter den kan komma ifrån.
Fundera även på att byta boggie så från vilka olika skotrar finns det en boggie som är lätt att montera till min Prowler MC?

Attachments

Juelx

Välkänd medlem
3 jan 2010
130
0
6
Hoverberg
Ser ut att komma från nån av ski-doo's ck3 chassie? rätta mig om jag har fel! Sen för att du ska kunna köra med den montera dämparna i den hemgjorda fästerna.

Last edited:

Masur

Medlem
7 dec 2011
6
0
1
Jag har provat med att ha dämparna monterad men problemet är att så fort det blir belastning så åker länken ner i slidsen och detta är innan dämparna har gått ner till hälften av dämparens längd på den lättaste spänningen. Ombyggnaden på skotern är fel byggd och det är inte jag som har gjort det.
Så det jag är ute efter är nån som ser vars felet på ombyggnaden och kan ge förslag på hur jag ska rätta till det.

Masur

Medlem
7 dec 2011
6
0
1
Ska väl även meddela att jag är ingen lätt viktare >100 kg så det är väldigt dålig dämpning om jag inte kan trycka ihop dämparana i botten innan skotern slår i slidsen. och om ni kollar vid fästet till dämparen på slidsen så märker ni att det har börjat bli en grop. Den slår även i om jag har spänt dämparen till max. Låg verknings grad på dämparen länken "saxen" viker sig direkt och slår sönder slidsskenan.