ProX440in surar..varför?

Jag har ganska nyligt köpt en Polaris ProX 440 01a och den bara surar..någon som vet varför?Den går rent när man lyckas få upp varvet och sen håller stumt men annars bara surar den å varvar runt 6000rpm.
Har kollat upp huvdmunstycke,nål och pilotmunstycket och allt är rätt!9,5 i komp på båda sidor!
Någon som kan berätta för mig vad som är fel?Vad händer om det skulle vara så att det kanske sitter 110oktan toppar på den och jag kör på 95/98 oktan?

Börjar bli lite desperat :D


MVH//Dennis
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
Hej dennis!! Stefan här!!

Först om det sitter 110 topp och man kör med 95/98 borde den spika som fan å motorn ta stryk...om inte tändsystemet på den skotern kan dra tillbaka tändningen då det spikar...

och sen...har det någonsin gått bra hemma hos dig? och gick den bra när du testade den där du köpte den? och vilken höjd var det på isånnafall...kanske måste bestycka om!

Sen kan ju kanske nålventilerna och eller flotörerna vara knas...
 
Jo troligen skulle det inte gå så bra med 110 topp... men bestyckningen som sitter på nu är den bestyckningen som Skoter Service (ortens Polaris handlare) sa att det skulle vara, 350 huvudmunstycke,22,5 Pilotmunstycke och nålen på mitten läget.

Den stog nere i söderhamn så det är ju efter kusten det också men jag märkte inte att den surade nånting där...men då var det ju iofs fullgas åxå :D

Har bytt Pilotmunstyckena från 25 som satt på till 22,5 som rekomenderades.
 

zTeve

Välkänd medlem
1 jan 2000
482
1
16
Umeå / Ö-vik
www.bushboys.se
ok men kolla nålventilerna och flotörerna....en kompis hade de felet förra helgen...
den gick på en burk då han starta och dåligt sen men kunde repa sig om man tyckte fullt ett tag...hans ena nålventil stod helt öppen!
 

fusionären

Välkänd medlem
4 dec 2005
752
0
16
Billsta, Örnsköldsvik
Är reedventilerna original eller är dom utbytta.
Är dom utbytta och i något kompositmaterial så kanske något av dom har gått av.
Det där fenomenet kan uppstå då.

Enligt rykten så finns det en del som brukar böja till originalventilerna något vilket kan resultera i lite bättre gassvar. Om det görs rätt!!!
Görs det fel och dom böjs för mycket...ja då blir det problemas! Förra ägaren kanske har pillat med något sådant.