proxr800 stor tank närmre styret+?

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
finns det ingt större alternativ än 19 liters racetank som jag redan har? den tar slut så fort. typ racetank dubbelt så hög?

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Finns massor av inspiration och varianter i ProX-forumet på Hardcoresledder, kolla in där.

Enklast och klart bra skulle jag säga vore att mixtra dit tank och dyna från en rev, se bara till att täcka över/ta bort alla eventuella "skobydoo"-dekaler =)
...... och stoppa upp dynan med något hårdare skum så man slipper saccosäckskänslan

R

Robin

Finns massor av inspiration och varianter i ProX-forumet på Hardcoresledder, kolla in där.

Enklast och klart bra skulle jag säga vore att mixtra dit tank och dyna från en rev, se bara till att täcka över/ta bort alla eventuella "skobydoo"-dekaler =)
...... och stoppa upp dynan med något hårdare skum så man slipper saccosäckskänslan
Dock grymt fult med rev dyna/tank på en Pro X modell.

Kan ju säkert gå att flytta fram dynan om du gör om främre fästena och "karvar" ur dynan för att få den att "klättra upp på tanken".

fredguy

Välkänd medlem
28 nov 2008
1.086
0
36
jag vill ju helst inte förstöra nåt. det vore guld om racanken skulle nå upp lika högt som stora tanken. och rev dyna är inte att tänka på det ser ju j ä v l i g t ut. gillar "shorty" dynan mkt vill inte göra mig av med den.

mvh

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Dock grymt fult med rev dyna/tank på en Pro X modell.

Kan ju säkert gå att flytta fram dynan om du gör om främre fästena och "karvar" ur dynan för att få den att "klättra upp på tanken".
Undersökte detta litegrenn då jag hade min prox, det blir inte enkelt och dessutom så kommer dom irriterande utstickande bubblorna på sidan tanken bli ännu mera ivägen då.

Her sett rätt chyssta ProX-byggen med Revtank på HCS, blir säkert jäkligt bra med dyna och tank från en nyare IQ-polaris också med det är mera sällsynt med sånna pryttlar begade, och dom är dyrare om man hittar dom. Kolla som sagt bl.a in tråden "pictures of your ProX" i ProX-forumet på HCS för inspiration

Kryckan

Välkänd medlem
14 mar 2006
2.320
3
38
Hälsingland
Att plocka av shortydynan från en proxr/prox är ju som att raka av en viss högerextremist muschen!?!

Såg någon skitsjysst byggbeskrivning på hur man bygger egna tankar.
Sen köper man samma material som det är i tanköverdragen och klär dem i!

Ska försöka hitta länken, för det var varken dyrt eller svårt vad jag förstod det som!
Jag skulle även jag vara intresserad utav en sådan tank, så då kan vi gå ihop.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.535
411
83
Malå/Adak
Hittade en med revtank, inte snyggaste bygget jag sett men det verkar funka

http://hardcoresledder.com/forums/uploads/post-19791-1165698328_thumb.jpg

En till, lite snyggare
http://hardcoresledder.com/forums/uploads/monthly_11_2008/post-49788-1226789519_thumb.jpg

Monterar men REV-pryttlar så kan man ju ta det ett steg längre när man ändå håller på och fimpa orginalkylarna i tunneln och sätta in en REV kylare i tunneltaket istället, blir för***** bra och då går det dit vad matta som helst

Och här hittade jag den jag sökte efter mest, kanske det snyggaste bygget jag sett på detta chassie. MEN han skriver i tråden att det INTE är att bara montera bitarna, en hel del mixter (men då är detta en -04 ProXR 440 från början och den har annat chassie än en XR 800)
http://hardcoresledder.com/forums/uploads/monthly_01_2007/post-28334-1168257256_thumb.jpg

Det finns fler bilder på detta underbara bygge samt en del kommentarer från byggaren på sidan 27 i tråden "Pictures of your Pro Xs!" på HCS (i forumet ProX)