pudersnö surfare sökes.

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
vill ha en riktigt trevlig och lätt maskin med mycket krut som man kan pumpa runt i pudersnön med och busa, ska väl fungera hyffsat efter leden men givetvis ingen ledracer jag söker utan ska väl kännas helt okej när man åker led.

*Lätt
*Bra med krut
*Mellan 60 - 80 tusen
*Går grymt bra i mycket snö
*Fungerar även okej efter vanlig led

Vad ska jag köpa för skoter ? HJÄLP!

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
är inte så himla förtjust i switchbacken, tycker den känns lite klumpig i vissa situationer. Men renegaden, hur är -06 -07 och deras 800or, går dom fint i lössnön eller är det mer led och lite lössnö? åker ganska mycket ospårat osv och vill gärna ha en som går riktigt bra i snön men funkar på led!

B

Biosteel

varför inte en Crossfire 700 ? den upfyller ju alla krav som du har :)

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
är det något man bör tänka på angående c7an om den ska gå bra i snön? :) ska kolla upp lite info om dom!

B

Biosteel

det är inte jag rätt man att svara på. finns några trådar här på forumet om den oxå bara bra saker har då blivit skrivna :)

B

Biosteel

jo jag tänkte mest att du oxå ville ha en maskin som går att köra efter led. kanske inte är att rekomendera en summit då den är en mountainmaskin. :)crossfiren e ju en crossover =)

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
okej, men nog ska väl summiten gå att köra efter led? inte direkt att jag ska tävla mot nån polares korta 800a eller liknande, men kring 50-60 efter halvguppig led, går den knappt att åka på då eller? kör mycket ospårat och gillar att kryssa runt i skogen osv samt klättra lite, blir en 4-5 fjällsvängar också per år.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Sv: Re: pudersnö surfare sökes.

okej, men nog ska väl summiten gå att köra efter led? inte direkt att jag ska tävla mot nån polares korta 800a eller liknande, men kring 50-60 efter halvguppig led, går den knappt att åka på då eller? kör mycket ospårat och gillar att kryssa runt i skogen osv samt klättra lite, blir en 4-5 fjällsvängar också per år.
Det låter precis som vi söker samma skoter...

Letar också efter en skoter som klarar samma saker. :)

B

Biosteel

Sv: Re: pudersnö surfare sökes.

klart att den går på leden man får bara jobba mer med kroppen och förbereda sig på en "boomby ride" pga dom mjuka dämparna.:aetsch:

HampusDj

Välkänd medlem
24 maj 2006
2.612
11
38
33
Lugnvik
Summit 800xrs då ? sett många filmer där dom surfar runt i metervis med snö. T.ex.. ja jimmy eller vad han nu heter som har en 800xrs'en, filmen från Gördalen då han kör runt i snö som går upp till styret med inga som helst problem imponerade verkligen ^^

4

426H

M8. Du offrar lite ledegenskaper men får en drömmaskin för baklandet.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.519
33
48
Körde en Summit 550 ikväll i djup snö.

Otroligt rolig skoter, lättkörd som tusan.

Men 32mm kammar var för lite, och 550 motorn har sina begränsningar.

Men annars, helskoj.

Jag siktar på en maskin med 44mm kammar, gärna 800cc, men kanske en 600cc då blir ju försäkringen lite billigare, sen verkar 600cc motorna hålla bättre..

Hmmm...svårt att bestämma mig...

Men i övrigt ska den gå att hantera lika bra som Summit 550:n jag surfade med ikväll.

Svinskoj!

polarisIQ

Välkänd medlem
7 mar 2007
812
0
16
Boden
ah siktar på precis samma som dig beretta, men det finns ju en hel djungel med skotrar, frågan är om man ska satsa på en lite nyare ? jockes erbjudande låter ju intressant :)

B

Biosteel

Jepp, 146" är ju min.. Inte för lång och inte för kort, kanon längd för både led och lössnö.. : )

känns nästan ganska lång ändå? hur e de med boggieskenorna om man ska börja damma på efter leden ?:hmmmm2: