Pulka

enslow

Välkänd medlem
8 jan 2007
221
4
18
Vi ska till att köpa en pulka som är bekväm att åka i.
Nu funderar vi på Nila Its eller Bränna Royal.
Vill gärna ha för o nackdelar med bägge.
Tacksam för svar Enslow

linkaan

Välkänd medlem
9 dec 2013
148
1
6
Boden
vi har haft en nila "gammal"
och sålde den efter ett tag så behövde vi en pulka igen så köpte en Bränna pulka
och vi är jättenöjda med den lätt o dra o behaglig o åka i

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Bränna Royal bör gå fint.
Har själv Comfortmodellen och den tycker jag inte har tillräckligt bra fjädring, om man inte åker två fullvuxa hela tiden, då funkar det. Den är alltså för hård i fjädringen och fjädrar därför inget med lätt last.

Kör numera med Fox Float på pulkan så att jag kan justera lufttrycket efter lasten, precis som man kan göra på Royal.

Ps. Vill ni åka ännu bekvämare, slå en koll i min signatur ;-)

phazerelit

Välkänd medlem
29 apr 2008
588
6
18
Norrbotten
Det har varit ganska många reklamationer på Bränna Pulkan gällande kapellet bl a. I övrigt har jag ingen mening, bägge är dugliga pulkor antar jag.

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Har en royal air, väldigt skönt. Dock gick dämparen som sitter monterad bak sönder i påskas och ingen ny har dom skickat men 1000 ursäkter. Även kapellet har gått upp i flera sömmar.

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Fått en ny dämpare nu, tog 192 dagar från det jag kontaktade dom första gången, kapellet har dock itne dykt upp än.

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Vilken tur att det varit så dåligt skoteföre under tiden då.

Nej, skämt åsido. Dom verkar ju inte ha riktig koll på hur ett reklamationsärende ska skötas. Visst, sommar och sol, man kan tycka att en pulka inte har högsta prioritet under sommaren. Den ska ju knappast användas då. Men den kanske ska säljas och vid försäljning förväntas man ju kunna leverera en felfri vara.
Undrar hur länge du får vänta på kapellet då?

Undrar om det är samma "service" under säsong? I såfall funderar man ju på om inte ryktet snart nått ikapp och försäljningen kommer att dala.

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Var ju tyvärr fortfarande säsong när jag bad dom skicka en ny omg (påsk) men men. Det tråkiga är ju att dom lovar att skicka den flera gånger, än att bara säga rakt ut när den ev kan tänkas skickas. Ang kapellet ska det vara slut i lager och nya skulle kommit i tisdags. Så återstår att se om dom är snabb nog så kanske den kommer till veckan

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Har också haft problem med Brännapulkan själva.

Beställde pulka med tillhörande förvaringskapell direkt från tillverkaren.
När pulkan kom saknades kapellet, tog tre månader av påtryckningar, på slutet med hot om anmälan innan det till slut dök upp...

MatsT

Välkänd medlem
16 sept 2008
2.971
6
38
Östersund/Lugnvik/jämtland/offerdal
Känner igen det där ..... Köpte också direkt av tillverkaren och blev lovad leverans direkt efter betalning men någon direktleverans blev det då inte utan tog över 1 månad innan jag fick den efter måååånga telefonsamtal.
Då först när jag blev less och sa att jag inte ville ha pulkan och han kunde sätta tillbaka pengarna så jag kunde åka och köpa en annan pulka då hände det grejer

Har också haft problem med Brännapulkan själva.

Beställde pulka med tillhörande förvaringskapell direkt från tillverkaren.
När pulkan kom saknades kapellet, tog tre månader av påtryckningar, på slutet med hot om anmälan innan det till slut dök upp...

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Känner igen det där ..... Köpte också direkt av tillverkaren och blev lovad leverans direkt efter betalning men någon direktleverans blev det då inte utan tog över 1 månad innan jag fick den efter måååånga telefonsamtal.
Då först när jag blev less och sa att jag inte ville ha pulkan och han kunde sätta tillbaka pengarna så jag kunde åka och köpa en annan pulka då hände det grejer
jag fattar inte vad dom sysslar med, fått min nya dämpare, men fortfarande väntar jag på mitt nya kapell..
Skulle funnits i lager för flera veckor sedan, men dom verkar inte lyckas skicka något, dom är fan pinsamt dåliga att ha och göra med.. sjukt jävla less på dessa #&"€&"

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Update, inget kapell ännu trotts, kanske 10 mail + telefonsamtal.... bara ursäkter och andra påhitt.

gälk

Välkänd medlem
9 mar 2012
1.114
4
38
gve
Kan meddela att efter mycket om och men så dök det upp till slut.
Glad för det iaf, men helvetes vad dom tjorvar, ljuger och skyller på saker.
Känns som det är ett gäng pundare man har att göra med.