Pulverlackera skoterhuv

InFlames70

Ny medlem
16 okt 2013
4
0
1
Nån som vet om man kan pulverlacka en skoterhuv? Har en summit -94 med den fina gröna färgen:blink1:

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
med tanke på att man härdar pulverlack i en 200grader varm ugn så verkar det inte så smart att pulverlacka en plasthuv....
vanlig lack eller foliering funkar

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Pulverlack funkar inte på plats vad jag vet. Man kör ju med ström för att ladda delarna för att dom ska dra till sig pulvret och det funkar inte med plast

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Som sagt så mår inte plasten så bra av värmen.
Min lokale pulverlackare berättade att dom har kört glasskivor (stänkskydd till kök) men då lägger man ut pulvret på en plan yta och sen bakar man den, så det måste inte vara elektriskt ledande.

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Som sagt så mår inte plasten så bra av värmen.
Min lokale pulverlackare berättade att dom har kört glasskivor (stänkskydd till kök) men då lägger man ut pulvret på en plan yta och sen bakar man den, så det måste inte vara elektriskt ledande.
Och en huv är ju inte plan direkt ;) Så det lär vara svårt att få pulvret att hålla sig kvar

A

AssaultRMK

Man kan pulverlacka även de flesta icke ledande material (glas, trä, plast osv) även om det är inte är plana ytor, finns utrustning för det. Men det gäller ju som sagt att de klarar av värmen.