Pulverlackgrejer?

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Nån som har tips vart man kan köpa pulverlackpistol och färg för hobbybruk. Tänkte fixa så jag kan pulverlacka lite smådelar själv?

Har hittat på verktygsboden.se men det kanske finns bättre på andra ställen?

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
De som finns på typ summitracing jegs nr har jag hört ska vara ok, problemet ska vara att hitta en bra ugn i rätt storlek till rimligt pris

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Jag och en polare beställde från luman.se men sett att själva sprutan verkar vara lika på flera andra är bara el lådan som verkar skilja. Fick byta stickpropp på den bara.

Annars funkar den bra, sprutan är lite rapplig men funkar till det priset det är utan större problem. Får skaka lite på sprutan samtidigt som man lägger på pulvret, speciellt med struktur färg vi köpte på lokala pulvermålningen.

Är som sagt lite begränsat med vanlig ugn, man får göra lite special med "fixtur" för att kunna lacka större grejjor som inte får plats att hänga. Jävligt lämpligt att ha en för smågrejjor som man inte orkar åka å lämna in men det brukar inte vara dyrt att lämna in större saker heller så vi har inte orkat bygga nån större ugn när vi har så nära till en firma.

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
Re: Sv: Pulverlackgrejer?

gick in på länken ovan från england å det verkar vara exakt samma.