RÅD TILL NYBÖRJARE, touringköp

Boulder

Ny medlem
15 mar 2013
2
0
1
Jag skulle vilja ha hjälp av erfarna forister. Som 65-årig nybörjare behöver jag ha goda råd inför mitt första skoterköp. jag vill ha en snöskoter med plats för två att användas framför allt, men inte enbart, på leder. Bekvämlighet, enkelt handhavande och lättkördhet (kan man säga så?) prioriteras. hellre ett par kronor extra än en budgetmodell. Dock inga excesser!

JOS

Välkänd medlem
8 jan 2006
540
11
18
Gävle
Sv: RÅD TILL NYBÖRJARE

Tips är att åka till en handlare och hyra en lämplig touring modell en dag.
Efter det så vet du mera vad du värdesätter.
4-takt samt ett bra chassie, tex den nya ACE motorn som finns på Ski-Doo eller Arctic 1100. Skall det vara billigare så kan jag av egen erfarenhet rekommendera Arctic T660 touring.

bybon

Välkänd medlem
27 feb 2011
227
0
16
Harbo
Vi har bla. en polaris 600 lxt touring.
Det är en skoter som många inte ens tittar på av någon annledning!!!!!
Men jag kan bara säga att det är en toppen skoter!
Jag har åkt skoter i många år och haft många maskiner
Men denna är helt suverän. 600cfi motor med bra klipp och bra hållbarhet,cobra 34 mattan är nog den bästa orginalmonterade mattan på marknaden, gripper skidor även dom dom bästa skidorna på marknaden även utanför leden!!!
Underbar komfort!! Och lättkörd då den inte är riktigt så högbyggd som vissa andra! Min yngsta dotter som är 11 kör den med lätthet flera mil om det behövs.
Enda nackdelen är att det är lite enkla stötdämpare på den. ( samma som på rmk!!)
Priset är satt till 109000 av polaris men är rätt säker på att den går att få loss för typ 95000 NY !!!!!!

Så kag tycker att du ska se till att prova en sån!!

Med vänlig hälsning, stefan