Race tank

S

Simon W

Vart hittar man genomskinliga bensintankar?
jag har sökt som ett tok men inte hittat nåt...

MVH Simon W
 

Christer

Välkänd medlem
1 jan 2000
444
0
16
Då ska du utan tvekan köpa från en xcr440, dyna med sidepads och transparent tank.
 
S

Simon W

jaja men vart kan man få tag på dessa genomskinliga tankar då ???? finns det nån sida på internet eller????

 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
xcr 600 (med indy-chassiet) hade väl oxå racedyna o. tank? fast tror det står "Polaris XCR" på den dynan istf. "Polaris 440"...
Nåja kolla med skoterskrotarna!
www.skoterskrot.se
www.luleaskoterdem.se
Fler länkar finns under "Företagsguiden" här på leden...
 
S

Simon W

verkar konstigt att man inte kan hitta dessa tankar nånstans. Eftersom att 90% av alla tävligs förare har sådana tankar så måste dom ju säljas nånstans nya och det kan inte bara vara dom som tillverkar skotrar som tillverkar tankarna också?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
[Uppdaterat: Senast editerat den 29-Aug-03 kl 08:24 AM (CET)]Tror nästan att det är så faktiskt.
De flesta moderna räserskotrarna som går på tävlingsbanorna har genomskinlig tank redan från fabriken. Många (som t.ex. min xcr440) har/hade bara ett svart/färgat tanköverdrag om man inte ville ha den genomskinlig...
 
S

Simon W

Det var som fan. Lite konstig igentligen med tanke på att man nästan kan bygga en hel skoter med enbart eftermarknads delar.
Men då vet jag iaf, tack tack

Simon W
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Jag är somsagt inte säker men...
Måste du prompt ha en ny tank är det väl bara knalla in till närmsta handlare o. beställa en tank till nån skoter som har genomskinlig...men den lär inte vara billig.
 
S

Simon W

Ajajaj! en ny tank kostar kring 3000 spänn
det lär ju svida lite i lädret men men livet är hårt!

Simon W
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
>Ajajaj! en ny tank kostar
>kring 3000 spänn
>det lär ju svida lite i
>lädret men men livet är
>hårt!
>
>Simon W

Precis! "Livet är hårt - köp en hjälm!"
:)

 
U

Undrande

Varför?

Varför vill du ha genomskinlig tank? Går skotern bättre av en sådan? Lägg pengarna på soppa istället. Har du mycket pengar byter du skoter för de pengarna.
 
S

Simon W

RE: Varför?

Jag vet mycket väl vad en tank har för funktion på en skoter och det är väl inte ditt problem vad andra vill ha på sina skotrar och om du bara ska klaga på vad folk vill ha kan du joina turboperformanceclub.com och sitta där och grina över andras komponent val tilsammans med alla andra 240gl raggare!! så kan du lämna oss seriösa skoteråkare ifred.