Racing 04 annorlunda startapparat?

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Hej.
Min magnapull är trasig på min racing 04a.
Jag har tittat på sprängskisser på racing från 00-06 och alla startapparater är lika förutom 04!
Hur kan det komma sig att just 04 är anorlunda och passar delarna från dem andra årsmodellerna på min 04?

Har inte hittat en enda återförsäljare som säljer magnapull delar till just 04a så är det någon som vet av en sida?

Tacksam för svar

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Nu är det snart 100st som läst inlägget men ingen vet..
kom igen, någon måste veta..

Jag har inte köpt skotern än så jag kan inte titta på vad det är som sitter där..

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
I värsta fall är det väl bara att köpa komplett magnapull från en annan årsmodell. Det som isåfall kan skilja är väl den del som sitter ihop med veven, men då byter du ju bara den också.

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
jo visst är det inte nå problem om man gör så..
När jag köpt den får jag riva o se om det är samma..
annars blir det o göra som du säger men då blir det ju ganska dyrt..

Ingen som vet svar till 100%??

mvh glenn

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Jag förstår inte riktigt. Men har du sprängskisser på din magnapull? Om du har det är det bara att jämföra artikel numret med andra delar från lynx/skidoo så ser du om dom passar ;)

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Precis vad jag gjort men inte på alla modeller för det tar sån tid..
Det enda som skilljer är typ 2 saker så det är därför jag frågar..

Tycker det verkar konstigt att det är bara ca2 saker som skilljer eftersom att dem flesta delarna i magnapullen sitter ihop med varandra och då bör det ju bara vara 1 sorts del som passar och inte 2 som enligt skissen för det blir ju som hona och hona och det fungerar inte så bra..

Det är därför jag undrar för det kanske står fel i sprängskisserna eller att det helt enkelt är annat på 04a som det visas..

Svårt o förklara men ni förstår säkert..

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
känns väldigt dumt o fråga dessa saker för det är hur enkelt som helst att veta detta svar om man river magnapullen.
men det är så att jag inte har köpt skotern än och vill ha en uppfattning om vad det kostar för om det är dyrt kanske skotern inte är värd pengarna..
Sen har jag inte hittat en enda återförsäljare till just 04a magnapullen så då kanske man måste byta allt..

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
men ändå, köpa en skoter med trasig magnapull är ju lite som att köpa grisen i säcken, ? Hade vart enklare om du hade skotern så hade du kunnat plockat isär och kollat.

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
En komplett startapparat kostar väl inte mer än 1600:- och jag har då inte hört att 440 skulle vara mer drabbad av fel på magnapullen, oavsett årsmodell.
Är det en 440 sitter det ju dessutom primer på, så om du ska köpa den så startar du den lätt med ett snöre runt variatorn om du är sugen på provkörning.

En annan sak, hur seriös som säljare är man om man inte orkar fixa magnapullen innan man säljer?

goliat8

Välkänd medlem
2 nov 2007
585
31
28
Hudiksvall
Det är så att jag känner killen som äger skotern och han vill bli av med den för han har en annan skoter måste fixa plus att det är mer fel än bara magnapullen på den jag ska köpa..

Lars: Precis som du säger så kan man ta ett snöre runt variatorn och det tänkte jag göra..

Kan nog ta hem skotern och titta igenom den innan jag betalar..

mvh glenn