Racing-440 ( 2000 ) Skidres negativt/positivt ang fästet... ?

• Trådskapare JagLuktarGott
  • Startdatum
J

JagLuktarGott

Satt tidigare idag och gjorde en liten sökning här på forumet om g-type chassiet och jag kollade speciellt på 00orna eftersom det är en sån jag har.

Och då såg jag att många hade klagat i en tråd att deras skotrar reste extremt lätt? och dom ville åtgärda detta, genom att korta balatan men tvekade eftersom dom trodde att fästet kunde blir lidande?

länk till tråden här:
http://www.skoterleden.net/forum/showthread.php?t=4093&highlight=g-type

Och grejjen är att jag tycker inte min reser speciellt mycket alls när jag kör själv, kanske nån cm bara, men när man sjussar så blir det lite värre, men jag tycker fortfarande inte det är överdrivet mycket som dom verkade tycka? Och om detta påverkar mitt fäste så vill jag ju hellre att den reser lite extra och får bättre fäste, då jag anser att det bara spinner en jäkla massa nu (har en fräsch 32mm på), och när jag sjussar så blir det STOR skillnad ang fästet/accelerationen.

För övrigt så väger jag 65-70kg ifall ni tycker det skulle ha någon betydelse.

kan det vara så att tidigare ägare har varit och pillat på balatan på min redan? Eller gjorde dom något speciellt med boggien på 440'in års 00 ? :rolleyes:

tjingeling

frollan

Välkänd medlem
23 jan 2006
320
1
16
Grängesberg
Mindre skidtryck=Mer skidres
Mer skidtryck=Mindre skidres

Men läs om hur du ska ställa in fjädrarna på dämmparna fram och i boggien i instruktionsboken,manualen om du inte har en så finns det tråd med länk till manualer.

J

JagLuktarGott

mjo den biten kan jag, men då borde man alltså kunna säga;

Mindre skidtryck=Mer skidres=bättre fäste?
Mer skidtryck=Mindre skidres=sämmre fäste?

update;

Var ut och kikade under skotern idag, och både främre och bakre balatan sitter på hålet längst ner (närmast marken)
alltså så slakt som möjligt? och det finns 2st justerings hål till, uppåt.

Men då borde allså min vara inställd för mindre skidtryck/mer fäste? eller?

Vore skoj om någon kunde komma med något som gjorde mig riktigt klok, då jag tycker manualen inte är till allt för stor hjälp.

:confused: :confused: :confused: :confused:

Last edited: