Racing-440 ( 2000 ) Tändningslås... ?

J

JagLuktarGott

Som rubriken lyder, har funderat på att skaffa något slags tändningslås till min Lynx 440 Racing årsm 00. Känns ju lite jobbigt att lämna den utan tändnings lås bara sådär, det är ju inte svårt att bara trycka in ett finger i dödmansgrepp's hålet och köra iväg en bit, plus att det är lika dödmansgrepp på lynxarna från -96 och frammåt nästan.

Grejjen jag tänkte på är om man måste dra massa nya kablar ner i motorn osv, eller om det finns något färdigdraget som man kan använda? vore ju jävligt drygt om man måste fixa helt nya kablar ända innifrån motorn/all el.

Någon som kan ge mej ett vettigt svar? :):confused:

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
koppla bara från kablarna till dösnöre! eller så tar du bara och gömmer nån strömbrytare nånstans... hehe:)

J

JagLuktarGott

mjo tanken har slagit mej, måste nästan fixa det, för det känns inte så säkert att ställa ifrån sig skotern med bara dödmansgreppet som "lås" ;/

J

JagLuktarGott

INGEN annan som vet? :/ vore verkligen bra om nån som var duktig på sånt kunde ge mej lite tips.

Andre_023

Välkänd medlem
7 maj 2008
471
3
18
Falun
jag har fixat de till min racing 440 -03a. Köpte ett orginal tändningslås till lynx fast de va med el start och allting, men sen tog jag och kopplade den svarta kabeln från switchen till ground sen den svart gula till MAG och de funkade skit bra! Sen finns de ett färdigt hål bredvid primern där jag drog upp låset, sen va de klart! Tänkte löda fast kablarna sen också för att göra det ännu lite svårare att sno den :p
hoppas du förstog vad jag har gjort, PMa annars!