har en kompis som funderar på att byta en crossar mot en lynx racing 440 03a men då sa ja att de brukar va mycke med kolvbyten på 440, hur är de på just denna? håller den bra osv. den har gått 160mil.
har en kompis som funderar på att byta en crossar mot en lynx racing 440 03a men då sa ja att de brukar va mycke med kolvbyten på 440, hur är de på just denna? håller den bra osv. den har gått 160mil.
Som Metta skriver, den kan gå väldigt långt på samma kolvar, oftast överdriver folk som ständigt säger att det är kolvbyten och liknade hela tiden. De slits mer, det ska man inte sticka under stolen men det är inte i närheten av vad många okunniga vill påstå. Lättast är att skaffa en kompmätare för några hundringar där man kan hålla koll på kompet i motorn för att se hur mycket de slits.
Jag är också sugen på en sådan skoter. Ingen som har kört/ägt/äger en sådan som kan skriva ner lite för- och nackdelar om den? Vore bra om någon hade en hum om det är en vettigt skoter.
Håller den bra chassiemässigt, fjädring, egenskaper och hur är det med bestyckning?
Den är nog helt okej. Stör mig på hur folk ska klanka ner på 440 när dom förmodligen aldrig ens suttit på en, det är riktigt härliga lekmaskiner och oftast behöver man inte pilla på annat än luftskruven när det gäller bestyckning.
Så att man måste byta munstycken varje dag och byta kolvar varje dag och att alla är sönderkörda är bara skitsnack.