Rave 800-01 bara dör när man gasar? HJÄLP!

Peera

Medlem
6 dec 2010
10
0
1
Hej!
Snart bryter jag ihop, har en rave 800-01 som dör nästan direkt när jag gasar. Har jag full choke så går den hur fint som hellst. Den får alltså för lite soppa. Den går jätte fint på tomgången, men direkt när jag ger lite gas så dör den:(
kan säga att det bara blev en dag när jag var ute och åkte har gått jättefint innan.
Har kollat följande:
* Rengjort förgasare( trottelnålen var krokig men provade från en annan rave men utan resultat)
* Kollat alla slangar till dpm
* Soppa pump rengjord och slangar till den är hela och fina
* Rave ventilerna rengjorda
* Kollat gnistan
* Sprutat startgas runt insug och primär variatorn
Enda felet som jag egentligen har hittat är att membranen i insugsgummina inte håller tätt (har provat och vänt dem men de blev bara värre) Kan det vara dem som har orsakat detta konstiga fenomen? isså fall tänkte jag beställa boysen men vart? Snälla behöver hjälp får ju nå anfall snart nu när det är massa snö och inte kan åka! tacksam för alla svar å ideer=)
MVH//

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
den tar helt klart tjuvluft,hihi ja du skulle nästan kunna säga att insugningsgummit är skadat,lys med ficklamp under och dra i dom.dom bruka spricka under.

Peera

Medlem
6 dec 2010
10
0
1
ja konstigt dehär du, efter att jag läste ditt inlägg så sprang jag ut och skulle kolla. pillade försiktigt ut förgreningen i tanken men jag fick ingen slang med mig ut:S? hur kan de vara???

Peera

Medlem
6 dec 2010
10
0
1
tack som fan lynxrider:D det var det som var felet! nu går hon helt underbart igen!:D