rave 800-01 svårstartad

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
hallå, jag har en rave 800 -01 lättstartad kall, men när man har varmkört skotern och sedan skall starta så tänder den bara till,och sedan är den svårstartad,man får dra cirka 5-10ggr. samtidigt som man ger lite gas, någon som har koll på vad detta skall bero på, grymt tacksam för svar,mvh DUTTEN.

B

Biosteel

kan ju vara så att du har dåliga kolvringar. tagit ett komp prov för skojjs skull ?

DUTTEN

Välkänd medlem
4 sept 2008
258
0
16
UMEÅ
okey, hur går jag tillväga,för att kolla detta,blås, var? kolla var? .. novis vad gäller skoter men vetgirig, jävligt tacksam för svar. MVH DUTTEN..

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
ta ur förgasarna inhandla en rengörningssprayburk sen skruvar du av locket som e i nederkant på fuggarna sen locket uppå sen tar ur munstycken skruva även hur flottörerna!
sen sparayar du fuggarna hit och dit sen blås ur med högtryck.
sen kan du ta flottörerna och röra de lilla stiftet på dem (nålventilerna) även blåsa lätt med mun och känn om de blåser igenom sen stänga och känna då... ja du fattar nog när du håller i grejerna;)
skruva ihop allt igen så innan du ska in med fuggarna så känn med handen runt insugsgummina om dem e skruckna runt om spec. under!
om detta är helt så släng på allt igen och prova kör!!!

kolla så att de e rätt munstycken i dem! även luftskruvarna! bara ringa ÅF!
lycka till!:beer:

Vidgren

Välkänd medlem
15 sept 2006
7.352
40
48
47
Piteå
Tänk också på att elektrodavståndet på tändstiften ALDRIG ska vara mer än 0,45-0,5. (På de flesta ski-doo lynx)

Min 600:a är betydligt mer svårstartad med originalavståndet.