Hallå!
Som nykomling tänkte jag ge er en tankenöt. Eller det kanske är enkelt för den som kan.
Har en Rave 800 -02 som tidigare gått som den ska men fick sedan soppatorsk.
Efter det så har den inte gått som den ska.
Vid halv- och helchoke går den normalt på tomgång och går att köra om man max har 1/4 gas annars bluddrar den och dör.
Slår man från choken så rusar den till 4000 varv för att sedan bara dö. (går ej hålla igång med gasen). Startar enkelt annars.
Hur tätt måste det vara mellan grenröret och ljuddämparen? Läcker lite avgas där mellan men det borde inte ska orsaka allt detta.
Har rengjort förgasaren, kikat över munstycken och rengjort bränslepumpen men utan resultat. Då den kändes svag så kikade jag komp och det låg på 8.5 på båda. Nya stift och nytt bränslefilter.
Nya reedskorgar så inga torrsprickor i gummit eller tjuvluft som dras där.
Vad mer kan jag göra?
Tack på förhand
Fredrik
Som nykomling tänkte jag ge er en tankenöt. Eller det kanske är enkelt för den som kan.
Har en Rave 800 -02 som tidigare gått som den ska men fick sedan soppatorsk.
Efter det så har den inte gått som den ska.
Vid halv- och helchoke går den normalt på tomgång och går att köra om man max har 1/4 gas annars bluddrar den och dör.
Slår man från choken så rusar den till 4000 varv för att sedan bara dö. (går ej hålla igång med gasen). Startar enkelt annars.
Hur tätt måste det vara mellan grenröret och ljuddämparen? Läcker lite avgas där mellan men det borde inte ska orsaka allt detta.
Har rengjort förgasaren, kikat över munstycken och rengjort bränslepumpen men utan resultat. Då den kändes svag så kikade jag komp och det låg på 8.5 på båda. Nya stift och nytt bränslefilter.
Nya reedskorgar så inga torrsprickor i gummit eller tjuvluft som dras där.
Vad mer kan jag göra?
Tack på förhand
Fredrik