re 600

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
Har tänk köpa mig en re 600 ifall de inte blir en f7a nu så undrar bara några saker om dom så ni får gärna hjälpa mig så gott ni kan

Har hört många rykten om dom att dom lätt kan ta 4-5 liter/milen vilket jag absolut INTE har råd med då jag är arbetslös stämmer det eller är det nå fel på de skotrarna i så fall?

Vad tycker ni är det bästa med eran RE förutom PPS boggyn då som är GUD!

Finns det dåliga saker om dom så man vet vad man kanske ska kolla på iofall det blir att fara och titta på en? -07a gäller detta då

Tycker ni REn är en bra lek skoter för ca 50/50 led/snö eller är en -07as f7 ett bättre och billigare val?

CaccezE

Välkänd medlem
11 dec 2008
1.222
0
16
Piteå
Köp isf en E-Tec, dom tar inte 4,5liter/milen, dom tar vell kring 1,5-2liter/milen...

Men F7'an går hårdare men tar mer soppa... Men de kostar att ligga i topp xD

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
Har inte råd med en e-tec...

Och allt jag hört är att f7an går mycket billigare än REn också, skulle vilja att folk som haft eller har en RE ska skriva. Vill ha solid fakta inte vad folk tror för de vet jag redan :S

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Har aldrig ägt nån RE så du får lite spekulationer iaf...
RE:n har 600ho motorn utan sdi på 116hkr, samma som satt i tex. enduro å mxz före sdi:n kom. Den ska inte dra några 4-5liter milen vid normal ledkörning, däremot så inbjuder väl en RE till mer hopp å lek, å de är väl inte så svårt å räkna ut att förbrukningen kan dra iväg ganska fort då, men de gäller egentligen alla maskiner...
Sen angående arctic å deras efi så går de väl å diskutera hur snålt dom egentligen går, var ute med en kompis i helgen å körde 8mil, han på crossfire 700, tro de är en -06, å jag på min ranger mountain 800ho -03. Tankade upp på macken före vi for å igen när vi kom hem, då hade min dragit 2,2 liter å hans 2,55 per mil...
Men men, är du tveksam, provkör båda å känn själv vilken du gillar bäst, men räkna inte med att en F7 drar hälften så mycke soppa, då tror jag du blir lurad...

c2h5oh

Medlem
13 mar 2007
47
1
8
Köp en Rave SDI??
Samma maskin, dock saknar den TEAM skeundär har jag för mig. Kom -08.

Min Re600 -07 har dragit runt 3l/mil. Haft massa bekymmer med variatorn, så jag har inte kört så mycket med den. Köpte den i januari.

Dem går väldigt fett från fabrik, rätt bestyckade drar dem lika mycket/lite som andra 600or (så säger dem jag pratat med iaf).

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
har inte direkt förväntat mig att f7an pga EFI ska dra hälften av REn men mindre ska den dra iaf...

Men man blir inte beviken på en re eller?

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
F7an är snabb men jag hade valt RE:n alla dagar i veckan pga en mer modern körställning och för att det är en maskin som det är tänkt att busa med. Du skrev själv att du var nöjd med körställningen och att du verkligen gillar boggien så jag tycker du ska välja en sådan. När jag hade min RE600 -07 med crosskit 1 (44mm matta, bandrevning och vässade variatorer mm) så snittade jag runt 3-3.5 L/mil vilket jag ser som klart godkänt.

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Körde min med fabriksbestyckning, och jag kom inte under 3L/milen en gång, allt som oftast mellan 4-5,5L.
Men uppenbarligen är det många som fått dem att ta mindre, kolla över bestyckning och få den att gå billigare så har du en kanon skoter, sjukt stabil efter leden.

Niclas2

Välkänd medlem
15 sept 2008
234
0
16
Mitt råd är att köpa en billigare skoter så du har råd att tanka den... personligen tycker jag inte det är kul att behöva tänka på vad skotern drar när jag är ute å kör.. (kör en M7 och har aldrig fått den under 5 liter milen den här säsongen)

exc

Välkänd medlem
3 dec 2004
834
1
16
Vännäs
Min Re -07 gick på 2,5l /mil ledkörning efter lite ombest. Hade en F6 tidigare och det är som att åka raggarbil om man jämför körställningen mot RE.n
Satsa på Re:n

mullfritz

Välkänd medlem
30 okt 2007
566
0
16
Umeå
min re tar ca 3 liter om man kör lite led och lite ospårat
kan tillägga att den är orörd förutom 44 matta gått ca 50-60 mil

shithead

Aktiv medlem
24 dec 2009
94
0
6
min Re-08 med 44mm matta, nerdrevning, crank shop pipa och originalbestyckning drog ca 3-5liter oftast ospårat..
gudomlig fjädring skön å köra, stadig, tror det är den bästa skoter jag haft :p