RE / RC

Engman

Välkänd medlem
11 okt 2005
278
0
16
Luleå
Skillnaden bla. är chassiet, RE har lite framflyttad styrstång, stadigare chassie?, Pippola boggie (pps)

RC fick pippola boggie (pps). 07. 2006 hade RC en annan modell minns ej vad den hette men 06an går på rulle som faaaan. Köpte en ny 06a och knäckte chassiet på RULLEN!!.. std fel på dom. Kolla det om du skall köpa, sprickorna kommer där fotstegen slutar (längst bak).

RE går ju inte heller helt plant men gigantisk skillnad.. Gillar RE mycket bättre pga stöt dämparna, boggien, körställning...

Nackdel med 800R motorn är veven, min gick mest troligt av!!!!!!!!!!!!!

Annars båda maskiner helt underbara stadiga riktigt chassien, mina fick spö som fan och inga problem..
Hade tidigare en 08 Nytro vars framvagnen vek ihop om man körde på ett värmeljus...
 

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
05ans modell då?
Finns det några fördelar/nackdelar med den?
Exempel jämfört med 05ans rev?
Jag syftar mest på 440 modellerna :D
 

KiNGsKoTeR

Välkänd medlem
31 aug 2010
552
1
16
Söderhamn
Skillnaden bla. är chassiet, RE har lite framflyttad styrstång, stadigare chassie?, Pippola boggie (pps)

RC fick pippola boggie (pps). 07. 2006 hade RC en annan modell minns ej vad den hette men 06an går på rulle som faaaan. Köpte en ny 06a och knäckte chassiet på RULLEN!!.. std fel på dom
Joo.. kollar på en RC 440 06 och den har fått nån spricka där bak men dom/den är fixad och förstärkt ;) Kommer det uppstå problem om jag nu kks kommer upp på "rullen" lite kraftigt?? ;P