Redbull Dödligt?

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Hej!
det har varit diskussioner i tidningar mm. om att redbull är dödsfarligt(att hjärtat stannar å så).
vad tror ni? själv trycker jag i mej ett par burkar på en skoter dag.. vet ju att många som kör dricker det så ordet är erat!!

//rev_

E

ejwbegysv

Enligt redbulls hemsida :

Red Bull® Energy Drink är en funktionell dryck. Drick den för att få en effekt och inte för att släcka törsten. Koffeinmängden i en burk Red Bull® Energy Drink motsvarar koffeinmängden i en vanlig kopp bryggkaffe. Hur många Red Bull® Energy Drink du kan dricka beror på hur ditt konsumtionsmönster av koffeinhaltiga drycker ser ut och därför bör du anpassa intaget.

Kom ihåg att vid fysisk ansträgning ska du alltid se till att dricka vatten i kombination med konsumtion av Red Bull® Energy Drink för att ersätta eventuella vätskeförluster. Personer känsliga för koffein bör ej dricka Red Bull® Energy Drink.

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Det ända jag har hört är att det blir farligt om man blandar det med alkohol. Och det stämmer nog !!
japp, det är inget jag skulle göra en till gång o_O .. hjärtat mitt börja pumpa as fort som om jag sprungit..

.

mer svar!!!??!?!

Kalixvansinne

Aktiv medlem
27 jul 2006
60
0
6
Skogen
förlåt om jag avviker men på power king står det att man kan bara dricka 5 per dag. En kompis slängde i sig 12 på 2 timmar =) han dog inte men han vart psykig som fan

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Saken varför redbull är farligt i samband med alkohol är väll för att redbullen gör så alkholen går snabbare ner i blodet.

Och varför ditt hjärta börja pumpa fort lär ju bero på att det är en energi dryck? ;D sånt som händer då rev_

Redbull är inte dödligt i sig ;) men om du dricker redbull om du håller på med fysisik aktivitet, dricker redbull för att hålla dig vaken en otroligt lång tid eller i samband med vissa sjukdommar kan redbull vara farligt. Om jag fattat rätt vad dom har sagt :p

rev_

Välkänd medlem
19 okt 2006
132
0
6
Saken varför redbull är farligt i samband med alkohol är väll för att redbullen gör så alkholen går snabbare ner i blodet.

Och varför ditt hjärta börja pumpa fort lär ju bero på att det är en energi dryck? ;D sånt som händer då rev_

Redbull är inte dödligt i sig ;) men om du dricker redbull om du håller på med fysisik aktivitet, dricker redbull för att hålla dig vaken en otroligt lång tid eller i samband med vissa sjukdommar kan redbull vara farligt. Om jag fattat rätt vad dom har sagt :p

hm, alldrig när jag druckigt den annars? :s

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
min åsikt är.. Varför ens dricka sånt skit? smakar hellvete, man mår inte bra av det, man blir pigg på ett skumt sett sen blir man dödstrött efter ett tag.

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Att det är farligt tillsammans med alkohol är mest myt. Har groggat på det ett antal gånger och inte märkt av något speciellt mer än att jag blev full
Möjligtvis att det kan vara farligt om man har någon slags sjukdom, men inte annars

konan

Välkänd medlem
16 sept 2004
1.294
0
16
I Boden där solen alltid ler
hör å häpna men det är skit gott me redbull å jägermaister ,och säkert otroligt nyttigt också för jag blir pigg å glad av det :D

det är farligt att leva också ,har ni tänkt på det :confused: lika bra att ha kul ,dricka å äta gott till det är dags att kila vidare :)

Quethec

Välkänd medlem
21 apr 2005
824
2
16
Gävle
Det är visst farligt i samband med alkohol men igentligen är de inte redbullen som är farlig, det är alkoholen. Det är precis som du käka dexostrol. Om jag fattat rätt handlar de om att dom här energi grejjorna gör så att alkholen går ner i blodet fortare.

Att det är farligt tillsammans med alkohol är mest myt. Har groggat på det ett antal gånger och inte märkt av något speciellt mer än att jag blev full
Möjligtvis att det kan vara farligt om man har någon slags sjukdom, men inte annars

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.262
81
48
Övik
Det är just det man vill åt, att det ska gå fortare ut i blodet :)

Att det är farligt är inget som jag märkt av iaf, men det visar väl sig om inte annat