är det reedspacers du har tänkt montera?på en srx ger det ingenting(förutom att det blir ett h-vete att få dit luftboxen igen),det är på sxr,vmax,venture(tripplar utan rörliga avgasportar)och tvåcylindriga som det ger något.
är det däremot reedbladen du ska byta så är det bara att ta lös hela reedkorgarna,lossa tre små stjärnskruvar per sida och montera dit dom nya.
vad du nu än ska gör så kolla reedbladen runt kanterna när du har lös korgarna,mina hade skador på två av bladen sist jag kollade.
se till att det blir tätt(hela packningar)när du monterar ihop allt sedan så slipper du dyra överraskningar....tjuvluft och tvåtaktare gillar inte varandra...
jag kan som ett litet tips om srx:en säga att täta pipor också är viktigt,min läkte lite grann mellan grenrör och pipor-bytte ringarna(dyrt..)och toppfarten ökade med 10-15 kmh direkt,samma sak året efter när några fjädrar blev dåliga på piporna så att det började läka-tappade direkt 10 kmh,fick tillbaka dom när jag fixade avgasläkaget.