Om v-force ger mindre effekt än andra blad brukar det bero på att man måste ha spacers eller att dom behöver en annan mappning eller inbestyckning. Ett bra exempel på felmontering är på min gammla tundercatt om man bara sopar dit dom så öppnar dom nedre läpparna för lite innan dom slår i golvet och även dom övre ligger för nära taket. Så till zrt 600/800 och tc 900 o 1000cc måste man montera minst 6mm spacerplattor. Jag har närmare 10mmm spacers för att känna mig helt nöjd m e öppningen av bladen och avståndet till boostporten. Så ta en noga titt in i insuget hur mycket bladen kan öppna inna dom slår stopp i golv eller tak vid montering av v-force för detta kan gälla många maskiner. V-force är medveten om detta och säljer även spacerplattor till resp maskin ,,,eller gjorde förut ivf för jag har v-forcespacer som är minst 10 år.
Lösa Boyesenblad brukar finnas på pesab eller skoterdelen . Men även på ebay för den som vill köpa riktigt billigt. Jag köpte mina v-forcekorgar från ebay bet billigare än från sverige.
Jag fick hem mina v-force korgar idag och ska utvärdera dom mot mina portade org korgar med boyesenblad men jag vet nog slutresultatet ganska säker. Min tc varvar ju som mins 9000v och ibland låter jag den sjunga ut till 9500v så v-force kommer ge bet fler hk än boyesen på 9000+ varv ,jag gissar på minst 5hk + på 9000v. Men upp till 8000v är det osagt vem som vinner för org korgarna med boysenbladen öppnar väldigt lätt då dom bladen är mjukare och större och vi är minst sagt nöjda med dom i botten och mellanregg.
Men boyesenbladen mjuknar av ganska fort så någe mer än 300mil tror jag inte man ska åka utan att ta sig en titt på dom och minst vända på dom eller byta för dom är ju billiga. V-forcebladen går snarare sönder längst ut i ytterkanter men jag har ingen koll på milantal det tar men jag ska hålla ett öga på dom regelbundet. Jag gissar att dom inte klarar mycket mer än 300 mil dom heller för bladen är snortunna och korgen har ingen förlåtande dämpning som en org korg har (gummi) så dom fransas sönder lätt vid islagsytorna.