regga

Lynx RC

Medlem
5 jan 2009
32
0
1
hej har lite funderingar hittar bara inlägg om skotrar som e import.
undrar om man kan regga om en skoter med en större motor??
mkt tacksam för svar..:ciao:

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
de går..du måste bara besikta om dem har ja för mig...de ska klara avgastester osv...men har man orginal kabelhärva och tändning osv ska de inte vara några problem:)..
DOCK blir ju skotern hundra gånger dyrare å försäkra då maskinen först å främst står som (RACING) och bara de drar upp priset...sen att du ändrar 440cc till nästan de dubbla säger ju allt..

så jag ska skippa de dära och köra med 440 regg..ingen som kan bevisa ngt ändå=)förrän olyckan är inne dock:d

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. under samtalet jag hadde med bilprovningsherren i går så sa han att nej, inga avgasprover eller dynotester behövdes. För att få regga om den så måste jag ha EG 98/37 papperet som tillverkaren utfärdar. Iom att de intygar att den nya motorn är ok så fixar bilprovningsherren allt utan några tester..

Och under mitt samtal med mitt försäkringsbolag igår sa den herren att, japp du får trimma din skoter hur mkt du vill, men vi ersätter den säkerligen inte vid skada eftersom vi då kommer att härleda olyckan till att din skoter var för stark/gick för snabbt än vad den var avsedd för.. men ifall den vart stulen eller nån körde på min skoter full med trimmade grejjer så skulle de måste ersätta mina grejjer om jag hadde otvetydeliga bevis på att jag hadde grejjerna jag hävdar i skotern..

.. så efter mina samtal, som jag spelade in, 16min med försäkringsbolaget och 6min med bilprovningen så vet jag vad som gäller.. fast försätringsherren påpekade att man bedömmer alla olyckor från fall till fall och vårat samtal var generellt..