Rekomendationer för att få rappare F7 -06

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
M7 drevning eller CF drevning och ett v-kit så har du en grymt rapp skoter.

Eller vill du att den ska få bättre gassvar ?

matjas

Aktiv medlem
19 feb 2009
68
0
6
vad händer om man bara sätter drevning och skippar v-kit, blir den något rappare med bara drev..

eld7

Välkänd medlem
24 jan 2010
110
0
16
Har m7 drev,shiftassist,supertipvikter och bmp rör går så inni hvt. Men bara drevet gjorde mycket stor skillnad har provat crossfire drevning med men m7 tycker jag passade bäst för mej.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Det första man bör göra nått åt är att få ner soppan lite, tex med ett munstycke eller Bondocker.
Det ger en klart rappare maskin.

Erja

Välkänd medlem
31 jan 2010
106
0
6
Bjuråker
Det första man bör göra nått åt är att få ner soppan lite, tex med ett munstycke eller Bondocker.
Det ger en klart rappare maskin.
Bondocker är det något man ställer in själv, eller sköter den sig själv när man monterat den?
OM: är det svårt att ställa in?

JeppeR

Välkänd medlem
31 jan 2008
928
0
16
Arvidsjaur
Jag kör på M5 drevning på min maskin med Bikeman pipa och org slutburk.
Har NY variator med nya vikter och allt annat som har med variatorn är också nytt.

Den är fruktansvärt rapp, har än så långe aldrig kört en rappare skoter. Och har kört flera skotrar.

Mvh Jeppe

Jowen

Aktiv medlem
16 dec 2006
96
0
6
Idag har jag bantat bort ca 0,5 kg från primärvariatorn på min cf8. Där en startkrans brukar sitta om man har elstart, så sitter istället på en del modeller en ring i mässing utan kuggar. Jag tog bort primären och skruvade bort ringen. Det kommer att göra den rappare och det kostar 0:-. Ska bli spännande och prova om skillnaden är märkbar.

mora

Välkänd medlem
5 jun 2009
266
1
16
Vassjön
Idag har jag bantat bort ca 0,5 kg från primärvariatorn på min cf8. Där en startkrans brukar sitta om man har elstart, så sitter istället på en del modeller en ring i mässing utan kuggar. Jag tog bort primären och skruvade bort ringen. Det kommer att göra den rappare och det kostar 0:-. Ska bli spännande och prova om skillnaden är märkbar.
Återkom hur du upplevde vridmomentet och gången på motorn.
03 och 04 saknade denna skiva