Rem Gnissel Polaris edge HJÄLP!

finnpojk

Medlem
4 jan 2011
30
0
1
Tjena Har en Polaris Edge x 800 2003, min Rem Pajja då jag sat på en ny rem som gnislar på tommgång efter skotern fått jobba tex. efter man kört lössnö och stannar skoter Gnisslar det som fan. Främre variator är svart i kanten från remmen har mätt måttet i instruktionboken som ska va 32mm och det stämmer, när man släpper gasen vid ett gas pådrag kan det rassla lite låter det som tack på förhand hjälp mig snabbt

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
De kan gnissla lite första milen med ny rem. De är remmens yta som gör de, den behöver "slipas" lite eller vad man ska säga. Men de brukar gå över ganska fort. Hur långt har du kört med remmen ?

forsBerg_

Välkänd medlem
22 okt 2009
344
0
16
Gävle
oj, ja då är de något som är knas. Dom gångerna jag varit med om remgnissel så har de gått över efter max 1 mil.

finnpojk

Medlem
4 jan 2011
30
0
1
kom tänka på en tanke, Den Första remmen som satt på tror jag inte var orginal, men den nya remmen är orginal kan det vara så att jag lär släppa eller spänna nu med nya remmen?

bytoken

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.388
0
16
Kiruna
Sära på skivorna i primären, sitter antingen en liten ställskruv eller en ring som sitter fast med 3 skruvar som man ska vrida lite på.