Remhöjd Lynx Brutal

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
177
3
18
Vallentuna/Docksta
Hej
Har justerat remhöjden på min Brutal allt eftersom men nu går det inte att justera mer, släpper man på muttern så går inte variatorn ut mera.Är det någon som har koll på hur mycket man skall kunna justera? när jag mäter den gamla remmen så är den 1,5mm smalare än en ny rem, det är 571 remmar.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.210
1.044
113
Stora Blåsjön
Är nog dags att byta rem då.
Maskin blir mycket trevligare och köra då också då variatorerna fungerar som tänkt.

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
177
3
18
Vallentuna/Docksta
Är nog dags att byta rem då.
Maskin blir mycket trevligare och köra då också då variatorerna fungerar som tänkt.
Absolut remmen är bytt och jag tordes inte skriva att den gått 465 tuffa mil, aldrig varit med om att den håller så länge på någon skoter tidigare så jag kan inte på något sätt gnälla. Var mest nyfiken på den lilla justermånen om man kan misstänka att en rulle pajat och ligger i vägen?? skall in på service på måndag så jag kan be dom titta.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.210
1.044
113
Stora Blåsjön
Vet faktisk inte hur mycket man ska kunna justera men 1.5mm låter lite. har rullarna gått så blir det direkt typ 8mm justering så det borde du märkt och sen går ju maskin som skit då.
ja BRP verkar verkligen fått bukt på remförbrukningen nu. Min första rem på shreddern höll rätt exakt 100 mil, och det är bättre än vad jag fått ut på någon polaris innan.

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.527
409
83
Malå/Adak
Är remmen 1,5mm smal så gör det rätt mycket på utväxlingen, blir lite som att starta på tvåan hela tiden även om man kan justera remlängden.

Min Summit 850 har gått 180 mil nu på originalremmen och de 150 milen den gått sen jag köpte den har definitivt inte bara varit snällkörning så nog har det bättrat sig markant!

adv800

Aktiv medlem
13 sept 2013
94
2
8
Skellefteå
minimal bredd på tex 571:an är 36mm .. Ny ska de vara typ 38,2 ( beg med egen erfarenhet var 37,5 efter 200 mil )

Pitabroed

Välkänd medlem
7 nov 2005
3.272
81
48
Övik
Du måste antingen snurra med remmen, dra runt mattan lite eller helt enkelt ha skotern igång och gasa till lite "mellan varven" på justermuttern.
Låter som att det är remmen som håller emot vilket den brukar göra när man ska ha ihop skivorna 🤠

Prickskytt

Välkänd medlem
28 nov 2007
177
3
18
Vallentuna/Docksta
Du måste antingen snurra med remmen, dra runt mattan lite eller helt enkelt ha skotern igång och gasa till lite "mellan varven" på justermuttern.
Låter som att det är remmen som håller emot vilket den brukar göra när man ska ha ihop skivorna 🤠
Går inte ihop mera även om jag tar bort remmen.