remproblem

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
hej! jag har en rc 800 06:a som ger mig spader av allt remslit. Det som jag gjort för att förhindra slitaget är:

Nerdrevat till 22/45
upptaget hål bakom A arm
borrat bort kåpan som sitter runt variatorerna
linjeringen är ok kommer dock att fixa så det blir flytande sekundär bara för att vara säker.

Vad mer kan man göra? skall man dreva ner den ännu mer eller fixa ett v-kit så den hugger in bättre? alla svar är intressanta då jag behöver mer ideer om hur jag ska göra. Bilder på hur ni har gjort uppskatas även!

tycker det är grymt irriterande att det inte går att ha en skoter som man ska kunna gasa med i lössnön...

tack på förhand/ jocke

Polaris Matte

Välkänd medlem
16 jan 2010
402
0
16
kolla att inte variatorerna står snett i jämförelse med varandra... orsakar slitage,
alternativt byt till hårdare rem

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
kolla att inte variatorerna står snett i jämförelse med varandra... orsakar slitage,
alternativt byt till hårdare rem
har satt på en hårdare rem nu 377:an så får vi se hur den håller. Men när priset på den ligger på 2000 kr så äre inte så kul om den far efter 20 mil...

det med att variatorerna står snett tror jag kommer fixa sig då jag fixar flytande sekundär. Mer tankar?

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Min slutade då skrota remmar direkt jag monterade ett variatorkit.

jock3arn

Välkänd medlem
4 mar 2009
182
0
6
skellefteå
Mullfritz var kan man köpa en sådan rem?

Stridsanka Har förstört 2 st 166:ers remmar dock aldrig sprängt nån men korden började lossna på bägge, hade remproblem även på förra skotern och börjar vara less på att lägga ut så mycket pengar på remmar! =)

Lars Vad hade du för v-kit? dynamo joe?

Braak

Välkänd medlem
24 okt 2010
194
0
6
Skellefteå
har satt på en hårdare rem nu 377:an så får vi se hur den håller. Men när priset på den ligger på 2000 kr så äre inte så kul om den far efter 20 mil...
Har en polare som har en likadan skoter med samma problem som du... Hur gick de när du bytte till 377:an? Skulle ju va kul om dom höll mer än inkörningstiden.... :S

lars

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.496
0
16
Hmm vad var det för kit jag hade på den då... jo det kom från Erlandsson performance och innehöll en ny primärfjäder, helix och sekundärfjäder. Original ramper och vikter med andra ord.