remslir

arctic_micke

Medlem
4 jan 2011
26
0
1
kungsör
Hej, har en zr600 från 98, och problemet är att när den blir varm så slirar den på remmen och så låter de som rassel, har rengjort med t röd och ruggat lite med ett sandpapper på remmen, vad mer kan ja göra? är min första skoter så jag har inte hunnit lärt mig skruva nå än! :hmmmm2: men mattan är inte slak, och drivningen i mattan ser bra ut, kjedjehuset såg bra ut, spände skruven så hårt ja orkade med fingrarna, vad ska ja göra!?!? remmen ser fräch ut oxå! hmmm HJÄLP!!!

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Sv: Hjälp!

det brukar inte rassla då det slirar på remmen , är skivorna svarta då du har kört ?

arctic_micke

Medlem
4 jan 2011
26
0
1
kungsör

ja lite svart är dom allt, men den går att åka med tills man stannar i en uppförsbacke eller i massa lössnö och sen ska iväg, det är först då det slirar och rasslar :S

Trollet23

Välkänd medlem
1 mar 2009
1.816
1
16
Skellefteå

Hör du om det kommer från vänster eller höger sida? Låter som att det skulle kunna vara en sliten kedja/dålig spännare/dåligt dragen spännare (fingerkraft räcker inte alltid).

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå

funkar hastighetsmätaren ? när lagret börjar gå på drivaxeln pajjar drivningen till den ..

Thamart

Välkänd medlem
21 feb 2010
362
0
16
Östmarkum / Docksta
Är sekundärfjädern hel?

Är Sekfjädern för mjuk så "suger" den ner remmen mellan skivorna å då rasslar ju remmen som tusan!

Det finns 5 st hål i locket på sekundären!
Du kan flytta fjädern motsols ett hål å sen klämma dit locket igen! Då "håller" fjädern emot lite bättre!

Hoppas du förstår hur jag menar

F8 Sno Pro

Aktiv medlem
13 jan 2010
50
0
1
Skogen
Kan ju vara att du har för lite förspänning i sekundären, eller att nån av fjädrarna gått av. Vad har du för inslagsvarv

zleric

Välkänd medlem
30 maj 2008
1.856
1
38
Luleå
Byt rem om du inte har gjort det! Hade det problemet på zl:en när remmen började vara dålig :)