Renegade 700 bluddrar på låga varv.

Strinkis

Medlem
9 mar 2008
8
0
1
Sundsvall
Hej alla,
Har ganska nyligen köpt en Renegade 700 -02 som jag är ruskigt nöjd med, dock har denna nu börjat bråka. Den har gått klockrent pigg som en mört men de senaste 5-10 milen har den börjatt gått orent, inte gå på en burk ibland samt bluddrar, men bara mellan ca: 5200 - 6000 rpm. Man kan även behöva "snärta till den" några gånger med gasen för att den ska kliva upp och gå som den ska då den bluddrat, över 6000 går den som en raket igen.
Om man legat på lite och släpper ner den på "låga" varv igen går den som den ska i ca: 10 sek innan den börjar bluddra igen. :hmmmm2:
Detta oavsett om den är kall eller varm...
Stiften är bytta 2ggr så de är inte felet men vad kan tänkas vara fel? Någon som haft samma problem eller vet vad som kan vara fel?
//Strinkis

MLt

Välkänd medlem
11 feb 2007
290
0
16
Bureå
Har haft samma fel på min Renegade 700 också, men jag har fått för mig att mitt problem har med DPM:en att göra (att det tar ett tag innan den har justerat för temp, höjd mm). Om jag är ute och kör, stannar och ska starta igen kan den ibland gå taskigt på mellanregistret när jag håller jänm gas men efter ett tag försvinner det. Stannar jag och startar så *****s den igen...
Hur gick det för dig "Luvisen", när du justerade luftskruvarna?

Strinkis

Medlem
9 mar 2008
8
0
1
Sundsvall
Vore JÄÄÄTTE tråkigt om DPM:en är väck. Men jag kanske måste lämna in och be någon som kan kolla detta då... så skummt att den går så bra på höga varv men ej på låga. Ska prova Luftskruvarna också. Har inte skruvat så mycket i denna maskin eller någon nyare maskin i huvudtaget, men vet någon om det kanske rent av kan vara ett förgasarmunstycke sitter igen?? Har för mig att jag läst att de sitter 2 mustycken per "knasare", ett högfarts och ett lågfarts munstycke, kan det vara så att ett lågfats munstycke sitter igen? Kanske verkar långsökt (och för lätt) iofs.....

madmagoo

Medlem
22 sept 2006
30
0
1
Jag har precis samma "fel" på min den går pissigt runt 5000 varv ligger o juckar liksom.
Går dock på båda burkarna hela tiden.
Skulle sitta fint me en lösning jag är inte direkt någon mekaniker :)

Strinkis

Medlem
9 mar 2008
8
0
1
Sundsvall
Skämms nästan över lösningen på problemet... de var de alvarliga problemet att luftburken lossnat! *skratt* efter fastsättning av luftburken så går den som hejsan igen.
//Strinkis

tobbi_84

Välkänd medlem
13 dec 2006
194
0
6
en fråga , vilket del av registret får mer soppa om man justerar bränsleskruvarna/ e ju bränsleskruvar inte luft skruvar på renegade -02 ? mvh / tobias