Renegade BC-x vs. Freeride 137"

Ludde_ly

Medlem
1 feb 2011
42
0
1
söderhamn
Har en fundering över villken de ska bli? Alla kompisarna är ledåkare och har korta maskiner även jag nu. Men jag har provat på friåkning och de va det roligaste jag gjort men då kommer jag alltid att få åka själv så jag vill kunna åka lite led med. Någon som har erfarenhet av detta? Har en 600 sdi-08 nu med 44 matta så det är ju inte den ultimata friåkarmaskinen...

fami

Välkänd medlem
21 feb 2008
434
0
16
31
Umeå, Sweden, Sweden
Har ju inte testat en fullblod summit men jag har dock testat en renegade bc på skoterdemo och jag blev inte imponerad av den då jag anser att freeriden går mycket bättre! jag hade tidigare en kort (Re 600 07) och jag kör nu med en Freeride 137" och det är en riktigt bra skoter. Jag tycker att den tar sig fram väldigt bra och att det går väldigt bra att mata efter leden!
Kort sagt Jag är ruggigt nöjd med min freeride:)

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Jag har åkt kort i alla år, men tyckte precis som du att det vor kul med lite längre för att friåka lite mer
Har en freeride 137 nu och är supernöjd. visst kanske inte åker riktigt lika fort efter leden, men snudd på. Det är en helt suverän maskin, jag har jag drevat upp den, variatorkit och slp skidor