Rengöring APV

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
Vill börja med att tacka alla som är så snälla å hjälper mig =)

Var ut nu och tog lös övre delen på apv portarna och det skillde ganska mkt mellan dom två åt. postar en massa bilder men min fråga i saken gäller ju rengöringen som jag ska göra nu.

ska jag köra dom alldeles rena så det bara är metall kvar eller ska det vara som nu något slags smörjmedel där? ena är det ju nått på men den andra är ju nästan helt torr.

samma sak gäller med den övre delen. ska dom också vara helt cleaniska eller ska det vara olja där med?

hur gjorde du då du gjorde ren dina portar och ska jag ta lös mer så jag kan göra rent dere vid portarna med?

sen nu nör vajrarna är helt lösa så går högervajer betydligt tyngre så kommer beställa en ny sån. det är även högersida på skotern som det är torrt och vänster det sär olja eller nått.
Tackar så mkt för hjälpen =)
P1010038.jpgP1010049.jpgP1010050.jpgP1010044.jpgP1010045.jpgP1010055.jpgP1010056.jpg

A

axelsson_vpg

Ta och köp: Nya fjädrar, sillicone spray, grenrörsfärg svart, slangklammer och lite sånt på biltema och rekonditionerar motorn samtidigt =D Roligt med en ren motor då man ska skruva!

E-Eden

Välkänd medlem
30 dec 2009
349
10
18
Timrå
vilka är giljotinerna då? =P dom som man låste med skriven i "stången" som kommer upp från portarna?