Min vev hade delat sej så mycket att tändtiden på 3:ans cylinder missade vilket resulterade i eviga tändstiftsbyten där, tänkte aldrig på vart vibrationerna kom ifrån.....hur som helst så såg jag av ren tillfällighet att variatorn liksom vobblade när jag drog i snöret, här snackar vi ordentligt krokig, helvetes skrot tänkte jag. Med lite tid kvar på säsongen och små medel i plånboken så har nöden ingen lag. Jag slet omg. ut motorn och vände den upp och ner öppnade botten och så att tappen närmast variatorn höll på att glida ur. Bara en sak att göra, ut med veven och bort med kolvarna och snabbt iväg till motormecano, efter två dagar och 800 spänn fattigare var skotern igång igen. Bytte inga lager, köpte inga packningar, lagren var iofs som nya men en cylinderfotspackning pajade så jag tog ett tomt paket JOKK bärdryck och skar ut en egen packning, jag lovar att skotern har fått tillbaks ca 25 HK efter vevaxelriktningen, nu går den något alldeles förbannat bra, skotern är en RXL från 91