Renovering framdämpare

stefanjasse

Aktiv medlem
7 feb 2010
96
0
6
Gävle
Hej är det någon som vet om det går att renovera en krokig framfämpare?själva kolven har blivit krokig?och vad skotar det att lämna in på renovering?och vart gör man det?


Tack på förhand:stefan
 

Runk3n

Välkänd medlem
3 dec 2008
314
0
16
Östersund
Hej är det någon som vet om det går att renovera en krokig framfämpare?själva kolven har blivit krokig?och vad skotar det att lämna in på renovering?och vart gör man det?


Tack på förhand:stefan

De beror ju lite på vad de är för dämpare. När mina dämpare small av (ACT fox) så skulle kolvstängerna gå på ca 1500 kr/st och firman jag prata med skulle ha 1200-1300 exl tätningar för att byta och renovera. Jag köpte ett par begade dämpare ist. men det finns ju båda billigare och dyra alternativ på nya dämpare. Jag pratade med TK uppe i ås utanför östersund, vart man gör de nere i gävle vet jag inte, men jag skulle tippa på att dom flesta större skoter/atv/cross butiker kan ta på sig den typen av jobb...
 

kajala

Välkänd medlem
30 dec 2008
132
0
6
luleå
Dom flesta kolvstängerna är vanligt stål, med kromad yta, så du kan lämna den till en hydraulik verkstad, bör säkert finnas någon i gävle... kolven går att rikta i en hydraulpress. om den inte är alltför sned/böjd.
Annars kan du skicka den/dom till mig, jag tar 300 per dämpare och 300 för att rikta kolven, om den inte är mer än 25-30graders böj på den.