Helixen ska ha ett så kallat backspår och bör se ut ungefär såhär:
På bilden ovan har jag gjort spåret själv för att testa en helix från en iqr till turboskotern.
Ingen jag kanske skulle rekommendera men det funkar fint Nu har jag dock köpt en annan helix med färdigt backspår.
Bumpar denna tråd lite. Min sekundär sa upp sig i min xrs 800ho ptek -07.. Nu har jag fått chansen att köpa en komplett (utan helix) team sekundär.
Fick TS ordning på RER?
fråga 2.. Finns det någon som helst fördel att ha en team sekundär motför HPV/LPV 27 RER? som den orginal som sitter heter. Bara ytter remskiva sprack så inget stort..
Så frågan är väl om de e värt att kosta på 1000:- extra på en team (om den har någon fördel) eller köpa en org ytter remskiva för 500:- ist
TEAM-sekundärerna är snudd på outslitliga. Har en TEAM TIED som gått nästan 1000 mil utan att ha bytt en enda rulle eller lager.
Funktionsmässigt är det väl ingen större skillnad tycker jag.
TEAM-sekundärerna är snudd på outslitliga. Har en TEAM TIED som gått nästan 1000 mil utan att ha bytt en enda rulle eller lager.
Funktionsmässigt är det väl ingen större skillnad tycker jag.
Då var det dags att börja med detta vilket gav mig en annan fundering..
Eftersom jag har orginal sek variator undrar jag ifall team sekundär passar direkt på drivaxeln eller behöver jag shimsa? Tyckte jag såg det nånstans. Rev xrs 800