Rev 440/600 eller IQ 440/600 alt. 600RR?

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
Bryter tystnaden och droppar mitt första inlägg med en säkert uttjatad fråga.
Men det är dags att efter 3 vintrar utan skoter skaffa sig en igen. Är dock väldigt kluven på just vad jag skall skaffa mig. Är som rubriken lyder sugen på antingen Rev 440/600 eller IQ 440/600, alternativt 600RR, eller Rev XRS 600. Valet av 440chassi förstår väl alla, de är ju lite mer förstärkt etc. Men sen är det ju som med allt vad 440 motorer är, vissa säger att de är kanonbra och andra säger kolvbyten. Och för att slippa den diskussionen väljer jag en med 600cc, eller vem vet. Kanske kommer jag att ändra mig när det börjar skrivas ;D

Så, tips & råd? För/Nackdelar med ovannämnda maskiner? Körställning, bra/dålig? Ja, allt vad ni som har erfarenhet av dessa maskiner skriver hjälper mig att vaska fram vad som är det bättre valet! :bigsmile:
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
600RR är mest "Maskin" av dom alternativen. Slippa blanda olja själv, El-back, Std maskin alltså inte mycket uttaget osv. Dock Värdelös främre boggiedämpare, Spindlarna fram glappar snabbt ( Gällar alla iq md gamla framvagnen) Tar som minst 3L mil vid normal körning, Liten tank (34l) Åkte 2år på min RR, å va helnöjd ( 44mata,non-slip,ner drevad,bestyckad,ventkitt,ca-skidor,fox dämpare i boggie) En helt original RR är värdelös, (köpte min ny) Köp en som har gått så lite som möjligt å så ny som möjligt det tjänar du på! Dom flesta är bara rent skit.
 

HostileNation

Välkänd medlem
20 sept 2012
456
0
16
Östersund
600RR är mest "Maskin" av dom alternativen. Slippa blanda olja själv, El-back, Std maskin alltså inte mycket uttaget osv. Dock Värdelös främre boggiedämpare, Spindlarna fram glappar snabbt ( Gällar alla iq md gamla framvagnen) Tar som minst 3L mil vid normal körning, Liten tank (34l) Åkte 2år på min RR, å va helnöjd ( 44mata,non-slip,ner drevad,bestyckad,ventkitt,ca-skidor,fox dämpare i boggie) En helt original RR är värdelös, (köpte min ny) Köp en som har gått så lite som möjligt å så ny som möjligt det tjänar du på! Dom flesta är bara rent skit.
Okej, så en 600RR med förbättringar? Men 600 R:en då? Är inte den att föredra isf, jag har visserligen ingen koll på den alls, men det känns ju som att den bör vara för extremt hårdare tag med tanke på att det är en racing maskin? Eller det kanske är för banan enbart?