Rev 440 X

Quixir

Medlem
1 jan 2000
24
0
1
Nå tjena

Jag sitter här hemma och kollar igenom min skoter budget... å sen såg jag att rev 440 va ganska billiga...så då undrar jag... är det något speciellt man måste tänka på innan man skaffar sig en sådan?

Har t ex hört att man måste köra på racing bränsle? sant?? isådanna fall kanske det blir lite för dyrt att köra med till vardags... är ******* sugen på en rev men alla kostar över 70 nu... en 440 skulle nog duga att leka runt med och hoppa och ha sig... Eller?`har jag fel...
Tacksam för ssvar

flunken

Aktiv medlem
1 jan 2000
52
0
1
440 duger helt klart till att hoppa och leka med, de har ett antal förstärkningar och bättre dämpare än X-modellerna, samt kommer färdiga med hk-matta, bättre dyna och styre. Det man ska se upp med är 03:eek:rnas rullkamssekundär av märket Goodwin där rullarna brukar behöva byten varje år. Medelst originaldelar går denna operation på ~3000 kr. -04 fick de TEAM och den är relativt problemfri. -03:eek:rna hade bara en sorts topplock och kan köras på både 98 oktan och racebränsle, men -04 fick de två olika uppsättningar. De flesta 04:eek:rna till buds har lågkompstoppar tror jag.

I övrigt så är det väl bara bestyckningen som kan vara lite kinkig, man måste bestycka om efter rådande förhållanden för att de ska gå riktigt bra. Gör man inte det får man räkna med att de tar mycket soppa och går fett.

/P

antic

Välkänd medlem
1 jan 2000
616
0
16
Luleå Sverige
norrland.legonet.org
Helt klart de mest lättkörda skotrarna, perfekt för hopp och lek. Dock behöver man rätt lång ansats för att komma lika långt som en 800 ;)

-04 saknar boost bottle och ska gå fetare på låg-mellan. Men de ska gå lite fett där så det är ok. Den har dessutom nya drivhjul med fönsterdrivning och fullclipad matta, -03 har gamla varianten och ej fullclippad och stängda fönster. Det sitter mer förstärkningar fram i chassiet på -04 än det gör -03.

Stora problemet med -03 är annars variatorn som sagt. Hitta en billig -03 och spara pengarna till renovering, ombyggnad av variatorn eller köp en helt ny variator. Be att få kolla hur rullarna ser ut, jag kan nästan garantera att de har blankslitna fläckar och sprickor... Ta med en fjäderkompressor för sekundären och det är gjort på 5 röda.