Finns tidigare frågor ang detta i forumet... en hel del 550f har skurit den senaste vintern... Var med om det själv i vintras då en bekant har en sån.Är lite sugen på en sådan själv.. Hur är dom med värmen? Håller dom tempen någolunda?
HejGrymmt slö skoter!! Satsa hellre på en beg 600 (vattenkyld)!
Var med om att en skar i våras...
Jag betalade 51k för min -06 mxz 550x...Ska man räkna kolvbyten så får man samtidigt se till priset. En 550f är ju bra mkt billigare än de vätskekylda modellerna. Du får en -05:s Summit för under 50 och för det så är det t.o.m. svårt att hitta en -03:s 600.. Så några kolvbyten har man ju råd med om det skulle vara så.
Jo men nu pratade vi om Rotax 550f som MÅNGA av dom skar förra vintern...Hej
Jag har oxå varit med om att en fläktkyld skoter skurit... Har även varit med om att en vätskekyld gjort samma sak.. Det är 2 olika typer av kylning med olika fördelar och nackdelar. Sen att dom skär mer frekvent har jag svårt att tro, jag har oxå flera kompisar som kört 550 länge och ingen har haft något problem! Slö? Jämför du med en 600 eller 700, javisst men i jämförelse med en 500 så är skillnaden inte så stor...
Mvh Johan
Jo tjena, vad var det för fel på 800:an om den blev i frånkörd av en 550, gick på en cylinder?Du drar ju solklart en 500 med en 550. Du drar även en 800 efter leden
Efter leden är du ju en helt annan sak. Där är acc och vikt en stor fördel..Jo tjena, vad var det för fel på 800:an om den blev i frånkörd av en 550, gick på en cylinder?