Rev 600 -03??

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Den jag hade funkade fint, men originalfjädern på c-dämparen i boggien skall du inte köra me då den är på tok för grov och lätt kan skada fjädermuttern! Enda negativa jag upplevt, sen tog jag naturligtvis bort bäverläppen bak och gjorde en traditionell bakdel!

Magnusson91

Välkänd medlem
8 jan 2011
916
4
18
Norrköping
Rotax 600 motor är riktigt fin. De du ska hålla koll på är att vevlagret på variator sidan är infettat och packboxen är riktigt. Är standard att dom kan skära på veven ch de kan bli en dyr historia. Är väl lite vanligare på 800 snurran att de kan skära. Men de går att få en oljekanal borrad till vevlagret istället och sätta en liten behållare med 2taktsolja som smörjer. Ha de på min 800 snurra och man märker om packboxen åkt om de försvinner mkt olja och fort. Är inte svårt alls att byta packboxen. Gjort de nu på jul sen en remsprängning som nötte sönder packboxen, men som sagt, riktigt fina motorer med mkt krut :)

johan_-

Medlem
6 dec 2010
8
0
1
finland
Är ju första modellen av REV så barnsjukdomar finns säkert, ex. Stefan bakom variatorn som kom ut som senare åtgärdades med plåten som finns på nyare motorer, finns säkert mer men kommer inte på nujust.

edit; Magnusson91 hann före :)

Skidoo600

Välkänd medlem
17 jan 2012
989
1
18
åland
Som sagt, första rev modellen så det kanske inte är den bästa reven men jag kör med en sån o tycker den e finfin :) dock ska du ta bort bäversvansan då det är förjävla fult, men det e ju klart det e en smaksak, men framför allt så kyller det inte bra om man har den på.
Sen beror det ju på hur du vill att den ska gå. Lugnt på led eller dra 100 meter på rullen.