Rev eller RE med triple?

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Undrar ifall det är någon som har sett bilder på en Rev eller RE med en triple motor i?

Är nämligen fundersam på att göra ett sånt bygge :becky: och tänkte ifall någon kunde hjälpa mig med att fixa fram bilder och se hur dom har gjort?

Och vad tror ni? Ska jag skaffa Rev chassie och boggie eller Re (07-)?

Triple800

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.845
5
38
41
Boden
Har för mig de ska finnas ett ombyggnadskit att köpa nånstans för att få ner en Rotax 809 trippel i rev chassiet.

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Har för mig de ska finnas ett ombyggnadskit att köpa nånstans för att få ner en Rotax 809 trippel i rev chassiet.
Ok, men jag funderar på att sätta ner en Yamaha motor i nån av dom men vet inte riktigt hur det blir än. Må få så mycke info innan jag börjar bygga :cheesy:

Tack för era svar! :hello:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Här har du film på en Lynx RE 1260cc trippel ! ;)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=IES9tmpFWrs[/ame]

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Den gick ju inte av för hacker precis! Tror jag kommer satsa på RE chassiet såg som ut på videon att det var mer plats för bygget!

Tack för alla svar!
Men nu är de bara se till att försöka få tag i info om moddning utav motorfästen etc!

dirtspirit2

Välkänd medlem
30 jul 2008
120
0
6
Gunnarvattnet
Kolla vid 0:04-O:07 ser jag inte fel så ser det väl ut som att han har satt dit bredare fästen till motorn? Eller är jag ute och cyklar? xD

limpdjur

Välkänd medlem
1 sept 2007
839
1
16
www.bondiengines.com har kit till rev'en, motorbrunnen är för smal så du måste bygga om där på högersidan för att få bort plåtväggen, sen kanske man inte behöver ha allt billet fräst som där...

Vikström

Välkänd medlem
7 jun 2010
268
0
16
Umeå
Det är farsan polare som byggt re:n med trippel, och ja den går inte dåligt ! men tydligen har han svårt som fan att hänga på 2T turbos ändå. men riktigt duktig kille som verkligen vet vad han sysslar med, men som alla som håller på med sånna här projekt så är dom både lite hemlighetsfulla och stöter ständigt på problem.

men men nog finns de folk som tror på tripplar än idag !

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.764
844
113
Kramfors
Nu har du väl redan snöat in på yamaha trippel. Men jag vet av en komplett startbar thundercat 900a motor som en kompisare har lös. Den är komplett med elsytem/pior /slutdämpare. Troligast hel original.

En tc 900 går ju minst lika bra som en srx. Dom ska ju ha 162 kusar standard och det kan man faktist lura ur dom med rätt inställda förgasare och öppen luftburk.

Fördelen kan vara priset. Den har varit uter på blocket för ca 8000-10000kr ???? Men jag kan garantera att det finns stor prutmån nu!