Hej ska införskaffa antingen en rev pro maskin till nästa vinter eller en iq pro så jag tänkte höra lite vilken av dessa 2 maskiner du skulle ha valt och varför. (kan säga att det ska va ungefär samma grejjer i motorn). :rock:
om vi snackar pro 600 så är IQn mycke driftsäkrare än revenJag skulle garanterat valt en REV! Visst är iq'n grymm, men reven passar bättre som bruksskoter, och att iq'n skulle vara driftsäkrare än reven är då absolut inte sant, tycker allla som åker iq har problem!
Två bra skotrar men jag tycker endå reven drar det längta ståt, har aldrig gillat iq's svampiga framvagn..
Vart du har fått för dig att IQns framvagn förstår ju inte jag? men vem vet du kanske tycker järnrör är svampiga också.
Och det här med driftsäkerhet är en enorm skillnad det är ren å skär fakta att Rotax INTE har det, alla deras motorstorlekar har problem.
Nu säger jag inte att Polaris motorerna är felfria men deras problem är så marginala så det tänker man knappt på.
Rotax har haft enorma problem genom tiderna med både insug/vevaxlar/kolvar/tätningar ja you name it.
Jag hade valt IQn alla dar i veckan pga den underbara körställningen och hållbarheten samt den mer driftsäkra motorn.