Detta ska bli intressant och följa eftersom jag själv går i exakt samma tankar...
Utan att ha provkört någon av dom, har dock suttit/stått och ryckt en del i Renegade 600 SDI -08 och den känns extremt hanterbar iallfall...den hamnade på en gång högt upp på "vill ha" listan.
Enligt denna jämförelse ska det endast skilja 2 kg!? mellan 2006 års modeller och kamhöjden ska vara lika...
http://www.powersportsnetwork.com/enthusiasts/new_vehicle_compare.asp?vehicle1=19905&year2=2006&mfg2=16&vehicle2=19904&go=Go
Sen är det ju att välja mellan insprutning eller förgasare, jag är rätt säker på att 800:an är bra mycket törstigare än 600 sdi motorn...om nu dirftkostnaden får spela in.
Det beror också på var/hur du tänker köra, uppe på fjället/mer öppen terräng märker du säkerligen skillnad...då är det nog väldigt skönt med den där extra kraften i motorn.
Edt: Å väljer man istället årsmodeller från 2007 på samma site, väger de helt plötsligt lika mycket:
http://www.powersportsnetwork.com/enthusiasts/new_vehicle_compare.asp?vehicle1=19905&year2=2006&mfg2=16&vehicle2=19904&go=Go
Angående orken i 600 sdi med en mattbredd på 40,5 cm och kamhöjd på 3,2 cm så är det väl där det skulle kunna bli tungt....hade det endast varit ett 38 cm brett band hade jag nog inte oroat mig men de där extra 2 cm i bredd, blir det mycket tyngre för maskinen?