REV XP. Kolla noga på kylslangen. Luftburken nöter hål.

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
När man tar bort luftburken ser man en liten kylslang längs in som förgrenar sig från en stor.
Kolla noga på den och se om luftburken har nött sig genom gummit pga att den ligger och skaver vid körning.
Min hade tydlig nötning och hade med största sannolikhet fått ett hål denna säsong om jag inte gjort något åt det.
Tog en 4x1,5cm självhäftande fönsterlist och satt dit. Sedan drog jag två buntband runt för att det inte ska lossna. Det bästa är nog att slippa sönder en bit slang och plåstra runt om.

Oskar

Välkänd medlem
20 sept 2005
170
1
6
48
Karlstad
www.boondocker.se
Malgomaj > Måste passa på att skicka ett stort tack till dig !!!
(hade detta foruminlägg i bakhuvudet)
Så efter diverse fix med Renegaden idag så tittade jag in bakom luftburken. Och det var en satans tur, var så nära hål det kan bli !
Men det gick faktiskt att korta slangen och montera en extra skyddslang utanpå.
Men snacka om konstruktionsmiss !!!
Min har gått 350 mil och det var inte många mil till det hade funkat.

Och det hade garanterat förstört många timmar för mig nästa helg när vi ska till Gördalen.

Ett lysande exempel på vad detta forum sparar problem för oss skotertokar !

Så återigen TACK !!!

Malgomaj

Välkänd medlem
13 apr 2009
625
0
16
Hammarby
Malgomaj > Måste passa på att skicka ett stort tack till dig !!!
(hade detta foruminlägg i bakhuvudet)
Så efter diverse fix med Renegaden idag så tittade jag in bakom luftburken. Och det var en satans tur, var så nära hål det kan bli !
Men det gick faktiskt att korta slangen och montera en extra skyddslang utanpå.
Men snacka om konstruktionsmiss !!!
Min har gått 350 mil och det var inte många mil till det hade funkat.

Och det hade garanterat förstört många timmar för mig nästa helg när vi ska till Gördalen.

Ett lysande exempel på vad detta forum sparar problem för oss skotertokar !

Så återigen TACK !!!
Ingen orsak:)
Hittade själv en tråd om detta på dootalk och hann stoppa nötningen innan det var för sent. En miss av Ski-doo tyvärr.