RF dess nyckel 2015

Abos

Välkänd medlem
8 aug 2008
365
0
16
Örnsköldsvik
Nya dess nyckeln som finns på 2015 modeller, någon som tänkt på att byta sin gamla mot den nya? Kanske inte går?

Vore skönt å slippa allt bipande!!

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Jag har kontakt med utvecklingsavdelningen på Lynx som undersöker detta, eftersom jag tänkte uppdatera på min. Men det är inte så enkelt iaf. Dels behövs det dras åtminstone en ny kabel från motorstyrenheten ( det är ju det minsta problemet) Dock är det inte lika enkelt med programmeringen av nyckeln. Kopplar man in en 2014 så vill den ju programmera den gamla så just nu kollar dom på hur man ev. kan komma förbi detta på något sätt. Jag har dock inte fått något svar ännu om det funkar.

Detta gäller ju Lynx men gissar att det är lika för Ski-Doo :)

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Nån som tror den där plast "klon" kommer spricka när det är 20-30 minus grader? Jag är då skeptisk att det kommer hålla :/

Sent from my iPhone using Tapatalk

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.286
1.111
113
Stora Blåsjön
Nån som tror den där plast "klon" kommer spricka när det är 20-30 minus grader? Jag är då skeptisk att det kommer hålla :/

Den känns ju hur stabil som helst :)
Säkert lika väl utprovad som resten på en skoter...

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Räknar iskallt (sorry ;) ) med att den kommer gå sönder då jag tror som asker att den är lika väl utprovad som saker brukar vara första året... ("Jaha, är det kallt när ni kör skoter? Tänkte inte på den detaljen...).

Som Brogge skrev så är det bra att man har med sig fält-reparations-kittet för när den går sönder...

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Skulle den gå sönder behöver den ju bara hållas/tejpas "nära" det är ju inte som med "gummihatten att den behöver vara på exakt rätt ställe ;)

sk0gen

Välkänd medlem
18 jan 2011
469
1
18
Jokkmokk
Ja vi får väl se i vinter... Tror inte heller den kommer gå sönder i första taget men det kommer garanterat vara nån som lyckas bryta av den i kylan

Mr_Smurf

Välkänd medlem
29 okt 2006
1.913
2
38
Selet
De hade ju kunnat köra med den beprövade gummihatten eller den gamla pluppen som var innan, jag tycker klokonstruktionen ser vek ut.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Hehe ja räkna inte med att få några nya hattar på garanti..
"Nja det va ju kallare än -10 där ni va i helgen, då blir det ingen garanti"

mattgojohn

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.885
115
63
Skellefteå
Hörni! Visst kan vi låta säsongen börja innan vi fäller domen över den nya desskontakten. Vem vet den kanske både håller och funkar klockrent!

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Funkat klockers! så jävla underbart att slippa detta pipande och tryckande på nyckel. Någon som har lyckats haft sönder sin på vanlig väg?

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Funkat klockers! så jävla underbart att slippa detta pipande och tryckande på nyckel. Någon som har lyckats haft sönder sin på vanlig väg?
Idag hände det, i Lofsdalen till råga på allt.
Killen ramlade av och när han ställde sig upp var dessen borta, bara snöret kvar.
Letade en bra stund men vi hittade den, och en massa plastbitar från den, till slut.
-en jävla tur med tanke på vart vi stod.

Brogge1

PRO sledder
10 nov 2007
689
3
0
Lofsdalen
Idag hände det, i Lofsdalen till råga på allt.
Killen ramlade av och när han ställde sig upp var dessen borta, bara snöret kvar.
Letade en bra stund men vi hittade den, och en massa plastbitar från den, till slut.
-en jävla tur med tanke på vart vi stod.
Jag hade väntat mig att det skulle ske i 20minus. Inte 4plus å regn .