"riktig" 2-T olja

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
finns det någon olja idag som luktar gammal hederlig 2-takt?:hmmmm:
finns ju inget som luktar bättre än oljeblandad 2-taktsrök som sätter sig i kläderna efter ett par timmars körning :D:D

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
hehe, okej.. detta är ingen 100% seriös fråga.. :p

men.. jag har alltid kört på ok´s tt så länge ja kan minnas.. bra eller inte.. den funkar då iaf. o relativt billig o det bästa av allt.. den luktar 2-takt =)

dock blev det en liter av statoils semi syntet i helgen.. kommer inte ihåg va den hette men fan va den ryker.. o dyrare än ok´s...

R

Robin

Köp biltemas 2tolja, billigt skräp som säkerligen luktar och ryker riktigt ordentligt.

Är väl dock inget jag skulle köra på i hur stor kris jag än var...

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Köp biltemas 2tolja, billigt skräp som säkerligen luktar och ryker riktigt ordentligt.

Är väl dock inget jag skulle köra på i hur stor kris jag än var...
Lägg ner fördomarna och väx upp. Testa först, (seriöst) kommentera sen. Tycker för övrigt att mobil1 satte sig i kläderna, 2t doft förstås.

R

Robin

Lägg ner fördomarna och väx upp. Testa först, (seriöst) kommentera sen. Tycker för övrigt att mobil1 satte sig i kläderna, 2t doft förstås.
Efter att ha köpt motorolja på biltema som vid öppning visar sig vara vit/grå (!) så köper jag aldrig mer olja från biltema, inte för att jag heller förväntade mig nåt bättre av nåt som kostar 89kr/4l eller vad tusan den nu kostar. Vist man kan säkert fynda nåt skräp på biltema, har själv bromsbelägg, stötdämpare bak, fjädrar runt om på bilen från biltema, lampor osv och det funkar ju. Men någon olje produkt köper jag aldrig mer från biltema om dom nu inte skaffar någon vettig levernatör.

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Efter att ha köpt motorolja på biltema som vid öppning visar sig vara vit/grå (!) så köper jag aldrig mer olja från biltema, inte för att jag heller förväntade mig nåt bättre av nåt som kostar 89kr/4l eller vad tusan den nu kostar. Vist man kan säkert fynda nåt skräp på biltema, har själv bromsbelägg, stötdämpare bak, fjädrar runt om på bilen från biltema, lampor osv och det funkar ju. Men någon olje produkt köper jag aldrig mer från biltema om dom nu inte skaffar någon vettig levernatör.
Och du vet vilken leverantör dem har (ingen vet, men det lutar åt statoil)? Jag känner folk inom porschesällskapet som kör långlopp med biltemas olja och även i privatbilarna, inga problem! Du fick nog bara ett konstigt exemplar.

R

Robin

Och du vet vilken leverantör dem har (ingen vet, men det lutar åt statoil)? Jag känner folk inom porschesällskapet som kör långlopp med biltemas olja och även i privatbilarna, inga problem! Du fick nog bara ett konstigt exemplar.
Givetvis fick jag ett defekt ex, hade ju varit väldigt konsigt om alla oljor såg ut så? Men de räcker gott och väl med det exemplaret för att hålla mig borta från biltemas oljor.
Kan dra en resturang som parallel, om man blir matförgiftat på en resturang går man väl inte dagen efter dit igen å käkar;)

Sen får väl andra tycka vad dom vill om oljan men jag köper den bara inte. och någon person bakom datorskärmen lär inte heller få mig på andra tankar.

Hade givetvis relkamerat oljan om det inte var så att jag bor 35mil ifrån närmaste biltema (luleå) och då känns det inte spec värt att börja babbla om 80 spänn.

Jag har ju som sagt aldrig kört på biltemas olja, kanske funkar skitbra, enbart öppnat svurit å slängt.

puffen_83

Välkänd medlem
9 mar 2005
740
0
16
41
Gräsmyr / Umeå
lite OT här.. men jag kommer aldrig mer använda biltemas bromsklossar.. efter endast två hårda inbromsningar så var klossarna så heta så hela bromskraften försvann efteråt... och detta på en standard 240...

Edit: ÖB har en motorolja som egentligen är MOBIL men kommer inte ihåg va den heter, det är iaf den dyrare av deras mineral

Maverick

Välkänd medlem
27 okt 2007
552
0
16
Norrtälje
Man får det man betalar för, inte sant?
Inte om marknaden är övergödd med felaktiga priser.
De som tar hutlöst mycket betalt per liter skrattar nog åt oss som köper skiten, samtidigt som de går med en enorm vinst. Du kan säkert köpa en lika bra olja för 50% av priset, men vilka oljor det är vet vi inte, därför köper vi det dyrare (eller enbart pga märket) i tron om att det är bättre.

Qnage

Välkänd medlem
7 jan 2008
156
0
6
Luleå
Inte om marknaden är övergödd med felaktiga priser.
De som tar hutlöst mycket betalt per liter skrattar nog åt oss som köper skiten, samtidigt som de går med en enorm vinst. Du kan säkert köpa en lika bra olja för 50% av priset, men vilka oljor det är vet vi inte, därför köper vi det dyrare (eller enbart pga märket) i tron om att det är bättre.
helt rätt, så egentligen ska man inte säga att flesta oljor är bättre än andra om man inte har fått resultat bevisat:bootyshake:

R

Robin

Eller bara säga som det är att det finns bättre oljor än andra beroende på ändamålet det används till.

Saken hör till den att folk har så pass olika uppfattningar om vad som är sämst, dåligt, bra, bäst, att det inte igentligen går att gämföra utan att ta till hänsyn vilken maskin varan används i.

Tex kan OKQ8as delsyntet funka perfekt i en gammal et 340 medans den tex i en edge 800 totalt kladdar igen avgasportarna och vise versa.

Men skitsamma detta har hur som helst gått allt för OT så back to topic så trådskaparen kan få svar på sin fråga..

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
köp statoils helsyntet luktar gammal fisk när du öppnar dunken och luktar garanterat gammal hedelig 2takt :)