Riktigt gamla Yamaha

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
Är det någon som vet skillnaden mellan GP440 och SW440? Någon av dem hade tanken längst bak men kommer inte ihåg vilken.
 

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
GP´n var väl en "värre" maskin lite mera motor har jag för mig.
När jag bodde hemma hade vi en SW 440 med hög och låg växel en riktig raket.
 

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
Funderar på en att skaffa en veteranskoter. Haft 2 ET340 i ungdomen och dom är ju rätt säkra kort, men skulle vara kul med en lite udda Yamaha. SRX är ju frän men den har inget vidare rykte. En kompis hade en EX 440 och den startade aldrig fast det kan ju ha varit just det exemplaret.

Vill ha en i originalskick. Jag lider varje gång jag ser en gammal maskin som sågats sönder och förvandlats till en bastard.
 

esspeji

Välkänd medlem
27 dec 2007
242
0
16
Luleå, Sweden, Sweden
Funderar på en att skaffa en veteranskoter. Haft 2 ET340 i ungdomen och dom är ju rätt säkra kort, men skulle vara kul med en lite udda Yamaha. SRX är ju frän men den har inget vidare rykte. En kompis hade en EX 440 och den startade aldrig fast det kan ju ha varit just det exemplaret.

Vill ha en i originalskick. Jag lider varje gång jag ser en gammal maskin som sågats sönder och förvandlats till en bastard.
Det finns ett väldigt bra forum för veteranare här : http://skoter.egetforum.se/forum/
där finns det alltid folk som kan och vet det allra mesta om de gamla maskinerna.
 

marber500

Välkänd medlem
2 jul 2009
254
1
16
kalix
har en sw440 som jag har haft i 3år. absolut ingen lössnö maskin. toppade 70km/h på skaren i våras. men det är borta en hel del vingar i fläkthjulet så den får ånglås om man håller full gas i 1km.