ripsaw matta?

jojje.999

Välkänd medlem
17 jan 2008
124
0
6
Hej! jag har en vmax 500 xtc 98 och har tänkt byta matta och undrar om ripsaw matta 307x38x32 funkar på den utan att den börjar rappa på drivhjulen eller liknande, vore tacksam för svar
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Tjenare, Blir hur bra som hellst. Har en ripsaw 32:a på min xtc 700 och funkar fint. Men säger bara en sak att den suger totalt i lössnö ! bara bra på led och hårdare underlag. Kuggar då inget för mig så borde inte göra de på 500cc heller. Bara smacka på !

peace
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
ripsaw har ett ryckte av sig att gå dåligt i snö..min kopmis som har en 32as ripsaw på sin rev 600 tycker den suger i lössnö.
 

Pyrro

Välkänd medlem
12 sept 2005
2.807
1
36
Sundsvall
Ripsaw har rykte om sig att fungera dåligt i lössnö.

Det är dock inget jag någonsin märkt på kompisens mxz 600 med en 38 på.
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Haft 307/32a ripsaw i vinter på xtc i vinter. Summa sumarum. Bettar fint på led, skapligt på is eller hårt packad snö. Funkar i lössnö men inte mycket mera.
Inte direkt styggkört nått speciellt, dvs inga storstenar, stubbar eller mark kontakt, men 5-6 ytterkammar har fått sätta livet till.
Polarn som åkt SRX med Challenger 32 under samma tid har inga som helst skador och våra skotrar har gått näst intill identiska turer.
Båda mattorna var nya i februari å har gått ca 150mil. å min e sliten som få... Kanske för mjuk gummiblanding för att få det fina bettet på led.
Kommer inte lägga pengar på en ripsaw igen, iaf inte full pris.
 

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Det är just....ett rykte.
Kan man inte köra skyller man på materialet.
Jag skulle väl dock tipsa om en 38mm istället, ungefär samma pris ändå så...
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Jag har kört över 1500 mil med min Ripsaw 32mm (345cm), inte en enda kam saknas, någon kam har gått av på hälften (inte hela kammen utan bara 'fingret'). Så nog är det en stadig matta.



Ripsawn får nu hamna på hyllan i garaget och samla damm då en fullklippad Intense 38 samt NoSlip skall dit istället.

 
Last edited:

jimler

Välkänd medlem
19 sept 2006
778
0
16
Sundsvall
min 38mm ripsaw gick betydligt sämre än polarens "vanliga" 32mm matta i lössnön. Hade samma skoter båda 2.
 

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
min 38mm ripsaw gick betydligt sämre än polarens "vanliga" 32mm matta i lössnön. Hade samma skoter båda 2.
Men va fan, det spelar ju en stor roll HUR man kör. Om ena skotern trycker järnet och den andra puttrar på i lugnare tempo.
 

AC_zr

Välkänd medlem
2 sept 2008
1.074
0
16
vilhelmina
Men va fan, det spelar ju en stor roll HUR man kör. Om ena skotern trycker järnet och den andra puttrar på i lugnare tempo.
exakt kör ena som satan och den andra rör knappt på gasen så blir de ganska stor skillnad även om de är samma skoter
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Körde med predator matta på min viper 32 mm fan den bästa mattan jag har haft. På RX'1an sitter det en 32 mm ripsaw matta och jag tycker den är sämre på det mesta. Men Ripsaw mattan är ju inte riktigt kass på någ heller, funkar i löst, dock inte lika bra som predator. Livslängden på en matta beror ju på hur man kör också...
 

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Har inte mycket posetivt att komma med om en Ripsaw.
Finns för många andra mattor att tillgå i samma pris klass som slår den med hästlängder.
Tex. challenger mattan. Riktigt go matta allround!
Enda gången jag var riktigt nöjd med min ripsaw var när det var hårdpackad led.

I lössnö vill jag inte ens utala mig, funkar som en orginal matta ungefär!

Mvh
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Yamaha_nisse:

"Har inte mycket posetivt att komma med om en Ripsaw.
Finns för många andra mattor att tillgå i samma pris klass som slår den med hästlängder.
Tex. challenger mattan. Riktigt go matta allround!
Enda gången jag var riktigt nöjd med min ripsaw var när det var hårdpackad led.

I lössnö vill jag inte ens utala mig, funkar som en orginal matta ungefär!"

Kan inte skriva bättre själv ! :D
 

MatsNecks

Medlem
3 nov 2008
16
0
1
Är ute Efter en 38mm Matta Som Skottar bra! Men vet inte vilket märke jag ska ha?
Ripsaw?
predator?
Mm..

Är tacksam för Svar!
 

Indy500power

Välkänd medlem
25 okt 2005
560
0
16
Alfta
32mm Ripsaw är dålig i lössnö men fungerar bra på led,38mm Ripsaw är annorlunda dom fungerar bättre i lössnö men inte helt bra.
Sen svar på dina frågar. Den passar på alla sätt å vis,men om den rappar el inte beror på hur hårt spänd du har mattan. Då den behöver vara mycket sträkt på en yamaha utan non-slip hjul. Men det fungerar, har själv haft så.